zakennayo

Om ungefär ett år drar jag från fördomsfulla Sverige för att bo och studera i färgglada Japan i ett år!
Ni anar inte hur mycket jag längtar. Det enda jag inte ser fram emot är att skiljas från familj, vänner och Älsklingen...
Men ett år går snabbt! Iallafall om man befinner sig i världens bästa land (Japan alltså hihu).
 
Amanda Persson

svar. tack :D

2012-07-12 | 21:54:24
URL: http://amandapersson.blogg.se/
Sofie

Åhh vad roligt!!

2012-07-12 | 22:00:44
URL: http://themusicneverstops.blogg.se
Manzanazz

Awww, jag funderade oxo på att åka om ett år, som utbytesstudent, men det blir nog inte av...
Var i Japan ska du bo? :3

2012-07-13 | 09:53:23
URL: http://manzanazz.webblogg.se
Anonym

Förlåt mig, men tror du verkligen att de i Japan är mindre fördomsfulla än vad vi är i Sverige? Det finns inget land utan fördomar...

Svar: Svar till anon:
Klart jag är fullt medveten om att det finns fördomar vart än i världen man befinner sig. Du kanske inte har märkt det själv men vi svenskar är väldigt finfixerade utav oss. Allt ska verka perfekt. Och den stämpeln är vi inte stolta över (inte jag iaf som svensk) men så är fallet. Tyvärr. Visst finns fördomar i Japan också, men det är på ett helt annat sett. Och det var inte dom jag pratade om i inlägget x)

Kramar Louise Nosebleed!
MissNosebleed

2012-07-13 | 15:14:12
Kaisa - Hårfärgning, humor och hästar

ååh shitt va kul för dej :D

2012-07-13 | 16:11:25
URL: http://kaisasplanet.blogg.se
Wakeywakey

Svar: Haha ja cx Nice.

2012-07-13 | 18:29:32
URL: http://wakeywakey.webblogg.se
Heza

I Japan kommer du mötas av barer med skyltarna "No foreigners allowed. Japanese only." Inga fördomar där, nej nej

2012-07-13 | 19:46:35
Challe

Intressant att du fördömer sverige till att vara fördomsfullt xD Lite hycklar varning där du.
Är ingen sverige fantast, stör mej bara på hycklare :)

Svar: Svar till Challe:
Haha oj jag skrev ett ord och blir kallad för hycklare? xD
Jag själv tycker att sverige kan vara ganska fördomsfulla när det gäller vissa saker, men det kanske bara är jag som har blivit bemött på det sättet? Och det här är väll ett bra exempel på att folk här tar mycket för bokstavligt och dömmer en, du anklagar mig för att vara hyklare efter att ha läst ett jävla ord :)

Kramar Louise Nosebleed
MissNosebleed

2012-07-13 | 23:20:54
Moe

Vad är det du ska plugga och är intresserad hur du gick till väga för att kunna plugga i Japan i ett år?

Ska själv plugga japanska i Stockholm i förmodligen ett år så vill åka till Japan nästa sommar och helst flytta dit o.s.v men det är svårt att veta vad det finns för alternativ, skulle uppskatta svar :)

Svar: Svar till Moe:Jag ska plugga Japanska och bara allmäna saker i Japan.
Jag tar hjälp genom Gogonihon-organisationen som hjälper en med i princip allt xD

Det är samma här. Pluggar japanska med syrran på egen hand hemma tills jag drar nästa år. Söker in till en skola så kommer sova på ett typ "student hus", kommer inte på vad dom heter atm men ah. Åker dit med tre andra kompisar vilket såklart gör saken mycket lättare med både sökandet, resan och tiden i Japan :)
MissNosebleed

2012-07-21 | 03:55:55



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: