Yokohama Design College<3

Det är inte helt klart än, måste få våran ansökan bekräftad av skolan  och den japanska immigrationsmyndigheten först men det är i stort sett garanterat att vi ska dit nu! 
Drar med Malin, Elin, Celine och till min stora förvåning Pontus!!! :'D
Pontus har pratat om våran resa i någon månad nu, funderat om han ska med elr inte, men pengarbristen har fått han att avstå. Men så idag när jag smsade honom och sa att nu har vi sökt in så fick han värsta futten och sökte in han med!! Åh kommer bli så awesomeee! längtar sååååå!
Har även lyckats hitta världens bästa skolan som vi sökte in till! Ska bo och plugga i Yokohama och skolan heter Yokohama Design College! Där man först och främst läser språket, men kan även lägga till olika estet ämnen, som Visuell och bilddesign (som YDC är mest känt för). De erbjuder även yrkesutbildningar i manga, visuell/grafisk design, konst, Fashion Design samt Musik (som pontus självklart kommer att välja).
Video om skolan här:
 
Kommer att trivas så brutalt braaah där! åhåhåhåh<3
Sanna

En vän till mig (Sandra) åker till Japan med sin pojkvän i April och båda ska studera på YDC.

Populär skola för svenska par?

Svar: Nämen oj se där! Hahah jaah verkligen, verkar som de ja xD Kramar!
MissNosebleed

2013-01-10 | 21:25:38
Sofie

Men nää vad häftigt! :D

2013-01-10 | 22:22:21
URL: http://themusicneverstops.blogg.se
Kaisa ;)

shitt va kul ! låter som en himla spännande skola detdär :DD

2013-01-10 | 22:57:31
URL: http://kaisasplanet.blogg.se
Saga

Låter sjukt coolt juh, blir juh grymt inspirerad till att göra något liknade själv!

2013-01-10 | 23:08:14
URL: http://www.faci.blogg.se
Vasses

Åh gud Lycko dig!!!

2013-01-11 | 13:01:08
URL: http://vasses.webblogg.se
iaa

Åh vad roligt! :) Du får uppdatera mycket då!

Själv saknar jag Japan/Tokyo/Yokohama jättemycket. Japan-tiderna<3 Har du varit där förut ? :)

2013-01-11 | 14:33:22
URL: http://iaa.webblogg.se
hanna leoo

haha så pontus bestämde att följa med? :D hoppas han köper en present till sin lilla syster ;)

Svar: Hahah jaaaah! :D Eller så kommer du och hälsar på oss under något lov så kan vi visa dig runt i Tokyo och shoppa massaaa? ;D
MissNosebleed

2013-01-11 | 16:45:38
Eileen

Åh, funderar också på att söka till den skolan nästa år när jag tagit studenten! Verkar helt sjukt bra ^^ Hur långe kommer ni studera där och hur kommer ni bo(egen lägenhet, delat boende eller värdfamilj?)^^

Svar: Vi hade tänkt att stanna där i ett år! :DOch hur vi ska bo vet vi inte än. Vi har bett Gogonihon att leta efter ett boende för 5 till oss, för vi vill helst bo tsm. Men om inte de går får vi dela på oss helt enkelt. Blir därför antagligen att alla delar på en egen lägenhet eller att vi delar upp oss i Shared house :)
Så tycker definitivt att du ska åka till japan efter studenten! Och sök via Gogonihon då! Dom hjälper en med i stort sett allt :D Kramar!
MissNosebleed

2013-01-11 | 16:59:08
Manzanazz

Hur mkt kostar det att studera där..? :3

Svar: Det beror helt och hållet på hur mycket man spenderar där. Men allt mellan 40-60 000, ungefär :/ Man får MAX ta lån (under tiden man är där) på 150 000, men det tror jag definitivt inte att jag lär behöva! xD Kramar!
MissNosebleed

2013-01-11 | 18:16:08
Alice Ström

Tycker du om Kpop? :)

2013-01-11 | 21:56:16
URL: http://vafanalice.blogg.se/
Miss Naily A Fucking Rockstar

Fy fan vad cooooooolt! Nu blev jag oxå sugen:)

2013-01-14 | 14:29:09
URL: http://www.heysugarmagazine.se/missnaily
hanna leoo

hade jag haft råd så hade jag lätt åkt!

2013-01-14 | 15:14:34



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: