Omurice

Var hos Malin igår och övade på att laga japansk mat igen med tjejerna och Pontus!
Hade inte kameran med mig så tog en bild med mobilen istället. Det blev Omurice (Japansk Omelette Rice) den här gången och det blev jättegott! det var billigt och tog bara någon kvart att laga!
(den här bilden är tagen från Google. Ville bara visa hur det brukar se ut i japan!)
 
Recept för två pers:

130 g kyckling
Salt & Peppar
1/4 lök
1 msk ketchup
olivolja, salt, peppar
2,8 dl kokt ris

4 ägg

Vasses

Jaha ha trodde det va din omelette du gjort nedan först ^^ men din vart fin också såg jag sen :) är det gott ? ^^'

2013-03-13 | 21:05:07
URL: http://vasses.webblogg.se
Susanne

Kan du inte skriva steg för steg hur man tillagar det också? Det framgår inte riktigt av ingredienslistan. ;) Nyfiken, får be Pontus visa mig hur man gör! :) Fick en kokos-mochi av honom förut, supergod!

Svar: Haha jaaah hann inte skriva ner hur man gjorde men det var inte svårt så tror Pontus kommer ihåg hur man gjorde den! xD
MissNosebleed

2013-03-14 | 01:13:42
URL: http://skapmat.blogg.se
Anna

Skulle gärna vilja att du kikar in på min blogg och läser mitt inlägg angående Halal-slakt.

Sprid gärna vidare, Halal är sjukt.

2013-03-14 | 17:55:55
URL: http://mesboll.blogg.se
Eileen

Kommer du fortsätta blogga när du flyttat till Japan? Funderar också på att åka dit och studera, så skulle vara jätteintressant att få veta hur det faktiskt är att bo och studera där ^^

Svar: Absolut! Kommer definitivt försöka fortsätta blogga undertiden jag är där! Kommer skriva om ALLT som händer när jag är där! :D
MissNosebleed

2013-03-22 | 18:34:46



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: