Matsuri

Igår efter skolan så bjöd vår husvärd Kurihara oss ut på Matsuri, en festival full med en massa gott att äta, spel och tävlingar! Vi vet inte riktigt vilken matsuri det var men Malin tror att det kan ha vart "Shichi-go-san" festivalen. "Shichi-go-san" betyder "7-5-3" och är en festival där man firar barn som fyllt 7, 5 eller 3 år.
Och här kunde barn plocka små bebis sköldpaddor för en peng. Dom var så otrooooligt små och sötaaaa!!! dog lite smått där, stod vid sköldpaddorna i säkert 40 min bara för att jag inte kunde lämna dom. Åh, och kunde inte låta bli att tycka synd om dom... villa fånga alla så jag kunde släppa dom fria :3
Men dom var superförsiktiga med dom små rackarna och dom alla ska ju bli husdjur sen när dom har blivit plockade- inte nyckelringar, haha så vi kan känna oss lugna!
PIKACHU STÅND :D
Nån som vill ha gurka? :D
Nä men dagen var super mysig. Så coolt att äntligen ha vart på en japansk festival. Tack Kurihara!!
Johanna

åååh :D
alltså vill bara ta nästa plan till Japan typ haha!

2013-11-17 | 11:33:51
URL: http://overklighet.blogspot.com
Dainty Decibel

Åh vad heter dom där kexen som var på bananerna??
Åt alltid sånna när jag var liten... men choklad i.
Saknar japan :(

2013-11-17 | 18:08:43
URL: http://daintydecibel.blogg.se/
Lee

Jag blir alltid så avundsjuk när jag tittar på din blogg D: vill också vara där och uppleva allt!

2013-11-20 | 19:35:47
URL: http://clover.blogg.se



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: