Maneki Neko

Ligger och tittar på min japanska Lyckokatt. Dels för att den är så söt. Men också för att den vinkar hej till mig varje gång jag kollar på den. Och för att det är den enda katten jag kan ha hemma.
haha<3
Visste ni att en guldig lyckokatt sägs bringa pengar? :D

Skulle däremot behöva en svart lyckokatt också. För en Maneki Neko i färgen svart sägs jaga bort ondska och negativitet. Den är ibland kopplad till god hälsa, men det är inte ofta. Den sägs även skydda mot förföljare haha!

 

För er som vill veta mer om Maneki Neko i andra färger:


Vit är den näst populäraste färgen, som symboliserar renhet och positiva saker.

Rosa är relativt ny färg, men den har blivit populär på sistone och symboliserar kärlek.

Röd färg symboliserar god hälsa. Den jagar även bort negativitet och ondska, precis som svart.

Grön färg är ganska ovanliga men när de dyker upp symboliserar de hälsa och akademiska triumfer/studier.

Det finns såklart ett flertal andra färger också men som inte har någon speciell betydelse utan som bara är dekorativa :)

Katsikai

Maneki neko!:) jag skulle vilja ha en guld (ofc) och en vit!:3 de är så söta då tassen åker upp och ner hah! Jag har faktiskt ett äpple med blomblad som åker upp och ner då det är ljust ute!:)

Svar: Jaah gud så söta! :'3Åh låter sjukt fint! :o
MissNosebleed

2013-09-09 | 16:43:48
URL: http://katsikais.blogspot.com



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: