Feng Shui

Många asiatiska länder, bland annat Japan, tror på något som kallas Feng Shui som menar, genom att placera prydnadsföremål som symboliserar det vi längtar efter, kan vi locka det till oss.
Ni känner nog igen att tex Björn står för styrka, Duva= frid & respekt, Lejon= rättvisa, Räv= listighet, osvosv.
Och Groda står för återuppståndelse samt pengar. Så här i Japan är det väldigt populärt att köpa en lite porslins groda som man ska ha med sig i plånboken för att locka till sig mer pengar.
 
Men som ni flesta läsare redan vet så är jag Buddhist sen 4 år tillbaka och försöker därför att klippa mitt band till girigheten allt mer med tiden. Men pengar är något som jag troligtvis alltid kommer att behöva om jag ska kunna överleva i dagens samhälle. Plus att jag fann detta sjukt charmigt så kunde inte låta bli att köpa den lilla grodan!
Visst är den inte för söt? Får se om den funkar haha
Bibi

Men oj, buddhister får ju inte ha tatueringar ? Eller vad jag har förstått är det ett strikt no-no.

Svar: haha nej nej nej! Buddhism är inte en religion, det är ett sätt att leva. Och det går helt enkelt ut på att finna sin egna frid hos sig själv. Och om jag vill leva med tatueringar så fine. Dom har inga regler mot tatueringar överhuvudtaget! "Riktiga superbuddhister" som lever uppe bland bergen utan pengar eller nånting har inga fördomar mot några. Det är deras tro om att hjälpa en finna frid. Det finns till och med munkar med tatueringar! :DDäremot kan det anses vara lite respektlöst om man tatuerar in den indiska buddhan i länder där den buddhismen är väldigt känt. Samt på t-shirtar osv.
MissNosebleed

2014-04-29 | 15:05:16
Tsimtsim ☆ Alternative & Geek blog.

nej så söt!

Svar: visst är den? :'3
MissNosebleed

2014-04-29 | 15:40:05
URL: http://rocketboyy.blogg.se/
Momlin

Så söt! :D Himla coolt att du är buddhist dessutom, det är nog den enda religion eller vad man kallar det som låter vettig enligt mig!

2014-04-29 | 18:02:28
URL: http://momlin.blogg.se/
Emma! ^^

sån har jag också i min plånbok, så himla söt ^^

2014-04-29 | 20:10:00



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: