Nyår i Japan!

Det japanska nyåret inträffar mellan den första och till och med den tredje januari och kallas för shougatsu. Den första januari kallas för Gantan och är en japansk nationell dag. Shogatsu är den viktigaste dagen i Japan.
Det är en tradition för japaner att besöka en shrine eller tempel under den nyårsfirandet. Människor ber till andar för hälsa och tur. Årets första besök till ett tempel eller shrine kallas för hatsumoude. Det är inte så värst religiöst utan betraktas mer som en tradition. 
Jag har vart duktig och köpt på mig en massa japanska nyårs prylar som ska ge mig tur och en bra start på 2015. Jag har hört folk gå runt här ute i området i flera dagar nu skrikande och slår på pinnar för att ta bort onda andrar från 2014. Låter sjukt läskigt, haha.
D A N I E L A

dom har såna undeerbara traditioner i Japan :3

2014-12-30 | 10:48:42
Yumiko

Älskar dom där små bamboo grejerna, så charmiga!

2014-12-30 | 14:50:19



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: