Nytt rekord i Japan!!!

Vet inte om jag nämnde det här på bloggen, men igår så var det ännu en snöstom här i Japan. Det snöade som det gör när det är som värst i Sverige. Denna snöstorm slog Japan rekord med det DUBBLA. Om ni kollar på bilden över kan ni se att i Yokohama blev snön över en halvmeter hög och i vissa ställen i Japan så ligger det nu nära 2 meters snö på marken! Det är helt galet. Speciellt för att vara Japan. Det är ovanligt att det överhuvudtaget snöar här i Yokohama/Tokyo under vintrarna. Förra året var första snön på flera år enligt några kompisar. Men då snöade det i bara nån timma och snön smälte så fort den landade på marken. Så att det är så sjukt mycket snö här nu är riktigt stort! Och coolt att jag är här just det året som det slog nytt rekord!!
En japan med en Alla Hjärtansdag Kimono som försöker ta sig fram på gatan haha. Helt fel kläder, för att inte tala om hennes skor! Många utav bilder från Google btw. Min kamera tog slut på batteri igårkväll...
LORISSA LOVEBOMB

det verkar helt otroligt :D

Svar: ah gud ja! :o
MissNosebleed

2014-02-15 | 12:33:35
URL: http://lorissalovebomb.se
Lilly

Hennes klädsel var JÄVLIGT snygg, men som du sa alldeles för kall för det vädret. :o Herregud syns att dom inte är vana vid snö. Men man kan ändå undra hur dom tänker? Sommarklädd på vintern.

Svar: haha ellerhur! Japaner xD
MissNosebleed

2014-02-15 | 12:45:08
URL: http://babydollsugardust.blogg.se/
Tsimtsim ☆ Alternative & Geek blog.

Jäklar, helt otroligt att det är 2m snö :o tycker dock det är rätt kul att se att de ändå gå runt i kimono och tights. De måste ha frusit bena av sig

Svar: hahah jaah verkligen! xD
MissNosebleed

2014-02-15 | 13:06:49
URL: http://rocketboyy.blogg.se/
Julia

När kommer du hem till Sverige?

Hur mycket kostar ungefär en liten lägenhet att ha i 1 år, om man ska studera i Japan?

Hur mycket kostar det att gå i en skola och bara öva språket? ^^

Gud vad mycket snö!

Svar: det är tänkt att jag ska stanna tills Oktober/November.Oj ingen aning. Det beror på hur många du bor med, vart lägenheten ligger, osvosv. Jag själv bor i ett hus ju med tre andra och jag betalar 1600 sammanlagt i månaden.
jag har betalat 30 000 som en skolstart till min skola och jag ska snart betala 20 000 till nu den här månaden. Och jag studerar bara språket. Jag har valt till ämnet Konst som ett andra ämne. Men det kostar inte. Så sammanlagt 50 000 kronor för ett år alltså.
Kramar! :)
MissNosebleed

2014-02-15 | 13:11:50
URL: http://aisha.blogg.se
Pappsen

Årets bild!!!!!

Svar: Haha, Menar du den sista bilden?
MissNosebleed

2014-02-15 | 14:54:57
Hanna

Hej!
Jag vet inte om du har skrivit om detta förut, men jag undrar hur du gick tillväga med det hela inför ditt år i Japan? Då syftar jag t. ex på vilken organisation du åkte med osv. :)

Btw, din blogg äger!

Svar: Jag åkte med Gogonihon. Dom hjälper med precis allt, steg för steg. Har skrivit en massa om mina steg på vägen hit i bloggen. Du kan kolla igenom kategorin "Q&A" om det är mer du vill veta?Tack så mycket btw! Ni läsare äger mer. Det är NI som är min blogg!
MissNosebleed

2014-02-15 | 21:38:50



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: