"Sometimes, the only way to stay sane is to go a little crazy."

Jag var väldigt seg med att se den här filmen. Jag har velat se den ett bra tag nu men har inte hittat den förr. Den syns överallt på min Tumblr, citat och gifar, den hade fångat mitt intresse för länge sen med andra ord.
Så jag tog och såg den och måste säga att den var helt underbar!
Jag är en såndär person som är väääldigt kräsen när det gäller filmer. Jag tycker att filmer ska vara djupa, ha en mening och få en tänka till. Och det fick den här filmen mig att göra.
Filmen är verkligen fängslande och Angelina Jolie (min absoluta favorit skådis och kändis) gör ett helt galet bra skådespeleri som tjejen Lisa. Hon belönades med en välförtjänt guldgubbe för den rollen. Fattar inte hur hon kan vara så brutalt vacker även fast dom har sminkat henne "skabbig"?!
Hela filmen innehåller hög skådespelarkonst med en realism som sällan kan ses i filmer om unga människor i knipa. Och det läskiga är att man kan känna igen många karaktärer från verkliga livet. Eller jag gjorde det iallafall haha.
Ahja. För er som blir nyfikna på att se filmen kan jag kort och gått citera att Girl Interrupted handlar på ytan om en tonårsflicka i psykisk kris. På ett djupare plan handlar den om samma tonårsflicka i samma psykiska kris, men fler element vävs sammans till en helhet som räcker väldigt långt. 

Lätt en sevärd film som jag rekommendar till er läsare som föredrar djupare filmer som jag. Såg denna med Pontus över Skype och han tycket inte om den xD
4.5/5 droppar får den av mig.
Johanna

Åh jag älskar den!! <3

2014-02-07 | 21:51:57
URL: http://overklighet.blogspot.com
Elizabeth

Favoritfilm<3333 måste läsa boken!

2014-02-07 | 22:39:32
URL: http://www.eruiel.blogspot.com
Emma

Åh, den är så himla bra!

2014-02-07 | 23:18:15
URL: http://tragiskt.blo.gg
Anonym

Winona Ryder är helt fantastisk i denna film också! Glöm inte henne :3 Är ju ändå hon i huvudrollen <3

2014-02-09 | 20:33:48



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: