Det sägs att tankens kraft kan försätta berg.

 
Berget K2 är inte högsta berget i världen men den farligaste och svåraste. Filmen handlar om  24 bergsklättrare som I augusti 2008 bestämmer sig sig för att anta sitt livs största utmaning och bestiga världens farligaste bergstopp. Bara två dygn senare är 11 av dem döda. Filmen är väldigt hyllad och gripande dokumentär om en bergsbestigning. Bland de medverkande finns bland annat den svenske bergsklättraren och äventyraren Fredrik Sträng.
Jag är som sagt en sån person som skulle vilja bestiga ett stort berg nån gång i mitt liv. Jag har kommit nära 4000 meter upp för ett berg och bara den biten var magisk! Men efter den här filmen så uteslutar jag nog att testa på berget K2 haha. Men filmen var väldigt bra. Jag blir dock smått avis på dom personerna som faktiskt tar dessa steg, som utmanar sig själva till gränsen. Jag skulle också vilja vara en sån person en dag.
Som Fredrik Sträng sa "Vi kan ofta mer än vad vi tror men ibland så står vi i vägen för vår förmåga. Vad krävs då för att väcka och medvetandegöra denna slumrande jätte inom oss och lyckas med de riktigt stora topparna och målen?
Det är glädjen, nyfikenheten och passionen till mitt yrke som gör att jag längtar till nästa topp och nästa utmaning. Det är viktigt att hålla gnistan uppe om vi ska bli framgångsrika och lyckas fylla livet med mening. Och allt börjar med ett första steg, en tanke."
 
Själv sitter jag här med kaffekoppen och lagom nivå dopamin och konstaterar att livet i sig är ett äventyr... haha.
Sofia

måste se den :oo

Svar: gör det! :D
MissNosebleed

2014-01-12 | 16:22:47
URL: http://sofiasopic.blogg.se
Tokyo - Love

Spännande!

2014-01-12 | 21:17:58
URL: http://sakuradesu.blogg.se



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: