save meee?

Har pluggat i mer än 2 timmar i rad nu! Det kanske inte är så mycket för vissa av er, men för mig är de det! Brukar inte plugga så här mycket. Har som sagt klarat mig under alla tidigare år i skolan i Sverige på att knappt plugga, så att behöva sitta så många timmar i rad helt fokuserad på ett ämne tar verkligen. Är inte speciellt bra på att plugga heller haha. Kan inte koncentrera mig, kan inte sitta stilla, sitter och dansar med fötterna och sjunger och ritar och herregud. Jag är jättepinsam när jag pluggar med andra ord :(
Och har flera timmar kvar att plugga. Fick massa i läxa. Massa gramatik att förstå, en massa nya glosor att få in och en massa kanji. Ska även ha ett stort prov nu på fredag, 10 kapitel, som jag måste plugga på. Usch.
 
Har någon nått pluggtips att dela med sig? Skulle behöva lite hjälp...
Daniella 🌙

att logga ut från bloggen är väl första steget ;)

Svar: hahaha aaaah det var jag. Tills jag tog en paus xD
MissNosebleed

2014-01-15 | 18:43:31
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
cattoast

lyssna till musik.
Om du ska lära dig nya tecken så som kanji, gör de som memory cards. rita tecknet på ena sidan och sedan uttalet på det andra i skrift.

skriv ner allt som måste göras och sedan bocka av allt eftersom. så är det lättare att se vad du har gjort och vad som återstår. ^___^

Svar: Ah kanji har jag lätt att lära mig (fotografiskt minne) men gramatik och sånt är inte min starka sida haha... Tack för tipset! ;D Kramar!
MissNosebleed

2014-01-15 | 19:31:37
URL: http://cattoast.se
Tsimtsim ☆ Alternative & Geek blog.

Jag brukar ta "små pauser", alltså jag pluggar i kanske 30-40min, tar 5-15min paus och vilar hjärnan. Sen gör man om och om igen tills man har pluggat klart! Enligt studier så kommer man ihåg det man har pluggat in om man vilar hjärnan lite! :D
Hoppas det kan vara till någon hjälp, och lycka till med pluggadet och det kommande provet!! Är säker på att du klarar det.

Svar: Åhh ah vad bra! Tack så mycket! :D
MissNosebleed

2014-01-15 | 19:48:00
URL: http://rocketboyy.blogg.se/
Pau

Mitt bästa pluggtips är att sätta på sig jeans och typ fixa sig lite och sen sätta på lite klassisk musik eller annan instrumental musik i bakrunden samt göra en god kopp kaffe. Sen e de ba å köra igång! :)

Svar: sätta på mig jeans? : o Gör det inte ont att sitta länge med ett par jeans? (brukar aldrig bära jeans så har inte så bra koll haha). Annorlunda tips, tack så mycket! :D
MissNosebleed

2014-01-15 | 19:52:34
URL: http://paulinathomas.wordpress.com
Tokyo - Love

Som sagt, inte ha internet igång brukar vara bra. Sen att ha "små mål" och att man får göra nåt (typ internet i några minuter)/unna sig nåt gott i pauserna.

Svar: ah brukar försöka att ha datan inne i ett annat rum men det är svårt haha xDTack för tipset!
MissNosebleed

2014-01-15 | 20:45:20
URL: http://sakuradesu.blogg.se
Marina

Något att äta eller dricka eller lite frisk luft eller gör något aktivt i pausen samt sätt upp någon rolig " belöning" till efter så du alltid kan se fram emot något:) fortsatt lycka till!!

Svar: Tack så mycket för tipsen! :D
MissNosebleed

2014-01-15 | 22:01:25
Johanna

gå in på johannabloggar.se och kolla i kategorin plugget :)

Svar: tack för tipset! :D
MissNosebleed

2014-01-15 | 22:46:04
URL: http://overklighet.blogspot.com
lara&lucy ^^

skulle precis tipsa dig om johannabloggar.se oxå som kommentaren ovan, hon är bra :)
undrar när varorna från tävlingen kommer fram till mig? :=)
kram <3

Svar: ah läste hennes blogg förr, men visste inte att hon hade börjat med pluggtips, det låter ju bra! :)Aaaah undrar jag med... tog tid att skicka hem saker till familjen också, så antar att det tar ett tag till, vene. Paketet åker ju från andra sidan jorden och jag hade inte råd med att betala den dyraste frakten (som låg på 600-900kronor). Så förlåt om det tar lite tid... Kramar <3
MissNosebleed

2014-01-16 | 01:19:54
URL: http://artoholic.blogg.se
Lara&lucy

Det är lugnt <3 :)

2014-01-16 | 12:44:54
URL: http://artoholic.blogg.se



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: