Sista dagen

Imorrn drar min kära syster hem till Sverige igen... Hon har vart här i nästan två veckor nu, tiden har gått så snabbt! Vill inte att hon ska åka hem :(
Näst sista dagen så var jag ensam med henne, en syster-dag! Vi besökte mina grannar, Zoot som ligger andra sidan gatan här där jag bor och som tog månader för mig att hitta ahah.
Dåligt gjort utav mig som inte har hälsat på dom tidigare. Speciellt när jag upptäckte att det var gratis inträde i zoot! Så dit ska jag oftare! :D
Besökte bland annat RessaPandorna (röda pandor på japanska) som heter Kenken och Kita. Dom gick jag och min syster crazy på i säkert en timma. Dom var hur charmiga som helst.
Min systers favoritdjur btw. Mitt är pandor och hennes är röda pandor!
 
Dom hade även ett ställe i Zoot där råttor, möss, hamstrar, marsvin, kycklingar och massa annat sött fick springa runt fritt och man fick hålla och gosa med dom huuuur mycket man ville!
Jag är ju svår pälsallergiker så har aldrig- och då menar jag ALDRIG- hållt i nått annat djur än reptiler förr, och eftersom detta var utomhus så passade jag på att testa att hålla i en kyckling och i en liten mus en snabbis. Sprang sedan och tvättade händerna innan jag skulle få någon allergisk reaktion haha.
Det var huuuur underbart som helst! vilken upplevelse hahaha, dom var så smååå och söta, och åh. Hatar att vara pälsallergiker. Lider. Varför måste jag vara allergisk mot precis allt...? Vill också kunna ha ett gulligt och fluffigt djur utan att vara rädd för att dö. Buhu :'(
Johanna

men åååh så söta!! ♥

2014-01-06 | 19:10:35
URL: http://overklighet.blogspot.com
Tokyo -Love

Röda pandor är så himla söta. Men håller med dig om att Jättepandor är bäst! Har du sett några "på riktigt"?

Svar: nä det har jag inte... det hade vart helt galet coolt om jag kunde få se röda pandor irl! :O
MissNosebleed

2014-01-06 | 19:55:12
URL: http://sakuradesu.blogg.se/te
c

Har också jobbig pälsallergi, men jag har alltid älskat djur så jag har alltid haft det ändå :')
Så därför har jag vant mig vid det (till skillnad från min äldre bror), fast jag får äta medicin och astmamedicin varje dag, men det är det värt :')

Svar: ah det är ju olika, beroende på hur starka våra reaktioner är och hur vi hanterar den :)Desto mer jag är vid djur desto värre blir min allergi... så jag måste anstå från djur helt och hållet nu mera. Annars så kommer min allergi aldrig att lugna ner sig :(
MissNosebleed

2014-01-07 | 11:36:47
Ronja

Röda pandor <3 Fy satan vad jag också skulle vilja åka till Japan, själv bor man och jobbar ett år i Thailand just nu. :)

Svar: åh jobbar du i thailand? vad roligt! Du får ta och resa till Japan sen när du får chansen då? Nu när du vet hur det är att flytta till andra länder :D
MissNosebleed

2014-01-08 | 15:29:03
URL: http://rustandstardust.blogg.se/



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: