A song about promoting body positivity?

Jag hörde världens charmigaste låt nyss. Själva musiken är verkligen inte min smak, överhuvudtaget. Det är texten som är helt underbar och som fick mig på fall!
Den handlar om att älska sig själv och älska den du är. Låten promotar det positiva med ens kropp, oavsätt storlek. Och jag önskar att fler låtar hade en text och mening som denna: 
 
Det är många som är smala som har tagit illa upp av den här låten, att dom tycker att texten bara promotar en sorts kroppsstorlek (de kurviga), vilket jag själv inte håller med om.
Men smaken är som baken, haha, vad tyckte ni om låten? 
Daniella 🌙

Då det är acceptabelt och önskvärt att vara smal är det inget som behöver jobbas för, så smala som klagar borde lära sig sina privilegier :3

2014-07-04 | 14:29:29
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Elin

Förstår inte varför en smal ska ta illa upp. Gör de det så kanske de ska sätta sig i en överviktig persons kropp och leva ett liv där man konstant överöses av "Dieten som får dig att gå ner 12 kilo på 5 veckor", "Få platt mage på en vecka", "Nya träningsmetoden som får fettet att brinna" etc, och för att inte tala om alla "storlek 34-skyltdockor", modeller osv.

2014-07-04 | 15:56:08
URL: http://imamoaishiteiru.blogg.se
Sara

Om jag nu hörde rätt så lät det som hon sa något i stil med att killar ändå gillar kurvor mer eller nåt sånt och just den grejen är jag så oerhört trött på. Alltså, att det fortfarande är så att det är killarna som ska bestämma vad som är snyggt/okej/fult osv på tjejer. Själv har jag små bröst och när jag pratar om mitt dåliga självförtroende över det får man väldigt ofta höra "men killar har inget emot små bröst!!!" Vilket är så oerhört tröttsamt att höra eftersom jag vill lära mig att acceptera min kropp för min egen skull, och inte bara så länge det finns killar som godkänner mitt utseende. Jag vet inte om någon kommer att fatta vad jag babblar om haha men skitsamma ^^

Svar: Nej men jag fattar precis vad du menar! Jag känner samma sak, har inte direkt stora bröst och jag har alltid vart väldigt liten. Och jag tog låten lite så också första gången jag hörde den, att hon får kurviga att framstå som något bättre för att låta bra, men lyssnade på den igen och blev glad. Även om jag, precis som du, önskar att brösten tex var lite större så ska man vara glad för hur man ser ut. Att man inte ska bry sig om vad andra tycker eller säger, att vara glad för hur man är gjord. Men det var så jag tolkade låten xD Kramar!
MissNosebleed

2014-07-04 | 16:01:08
Bunny Therése

Tycker det är en super charmig låt med fokus att du ska vara som du vill och trivs! Mer sådant och mindre av vad som är "rätt och fel" och vad killar gillar, för det är ju, precis som din egen vilja, helt individuellt! :D VIdeon är så himla söt i alla fall!

2014-07-04 | 20:15:21
URL: http://bunnydrugz.blogg.se/



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: