止まれ

Regnsäsongen har haft en liten paus nu under de senaste dagarna, passande under Midsommar, men nu är den på gång igen. Det ska regna en vecka i sträck från och med ikväll. Man kunde redan idag se hur det molnade till.
Ni känner säkert igen er om jag säger att vissa regniga dagar känns längre än vanligtvis? Visste ni att det faktiskt är sant? Förändringar i jetstreams kan påverka jordens hastighet i rotation, så därför kan dåligt väder faktiskt göra dagen längre. Så nu vet ni det, haha! Vilket inte gör mig nått. Jag älskar som sagt regnet här i Japan. Det är ju ständigt varmt och fuktigt här, man luktar skunk vad man än gör haha, så det är super skönt med en dusch varje gång man går ut! Plus att regnet jagar bort all mygg och det gör luften friskare för en svår pollen allergiket som mig.
Ammanda

What, det visste jag inte! Att en dag faktiskt KAN bli längre om det är dåligt väder, cool fakta ju! :D

2014-06-25 | 04:57:28



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: