富士急ハイランド

FujiQ har helt magiskt! Det var sjukt stort och helt galet vackert med berget Fuji-san i bakgrunden.
Dom hade lyckats bra också att få hela parken att se japansk ut. Med en Toori, massa anime-reklam, gigantiska Lycko-katter och ah, you name it. Parken hade även de läskigaste attraktionerna i världen (sägs det) och jag lovar er, dom var brutala! Jag är ingen person som är rädd för karuseller överhuvudtaget, jag är en riktig adrenaline junkie och efter att ha åkt alla dom läskigaste attraktionerna i USA så trodde jag att inget kunde slå dom. Men ack vad jag hade fel. Bilden under talar för sig själv om just den saken:
Jag åkte tre världsrekord i FujiQ.
Eejanaika som är en "4th dimension" roller coaster har mest lupingar i hela världen, hela 14 stycken.
Takabisha är den enda attraktionen i världen som släpper vid 121grader i 43 meter! (bilden under).
Samt attraktionen Fujiyama som är världens högsta roller coaster, på hela 79 meter hög och går 130 km/h. 
FujiQ har även, tro det eller ej, en fjärde attraktion som är världens snabbaste roller coaster (den går hela 172km/h) som heter Dodonpa. Hann dock inte åka den... Men jag har åkt den attraktionen som har högst G-krafter i världen (i Florida) så jag får nöja mig med den sålänge, haha.
På skylten står det "iine" vilket är det uttrycket/ordet jag använder mest här i Japan. Det är mitt svar på i stort sätt alla frågor haha, vilket har samma mening som ordet "nice" har i Sverige. Det betyder typ att man gillar något eller ah, tycker något är nice, haha!
Mitt super brända och röda ansikte, haha. På bilder ser ni mina kompisar jag åkte till FujiQ med. Och söta Malin som ser ut att flörta med mig på bilden över, hahah!<3
Vi hann bara åka 5 attraktioner (och vi kom dit när dom öppnade och åkte när dom stängde) men jag hade väldigt gärna velat gå The Haunted Hospital, som är världens näst största Haunted attraction. Hade vart sjukt cool, kolla på skylten bara! Ser ut som en skräck anime ju! :D
Sibba - Ung alternativ Mamma

Men herregud vad otäckt!

2014-06-04 | 16:31:40
URL: http://sibba.blogg.se
Tokyoyo

Coolt med alla stora bergochdalbanor! Men läskigt med skräckattraktioner! Ser ut som ni hade fint väder och bra utsikt över Fuji, wow så fint!
Antar att det var mycket och långa köer, japanerna älskar ju att köa. Haha

2014-06-04 | 16:53:07
URL: http://tokyoyo.se
Johanna

Alltså ååh så coolt!

2014-06-04 | 17:22:37
URL: http://overklighet.blogspot.com
melinda emilia ♥

Åh fy vad läskigt haha!

2014-06-04 | 18:05:07
URL: http://melindaemilia.se
Daniella 🌙

usch, jag hade aldrig vågat åka det där o.o

2014-06-04 | 18:48:59
URL: http://vapenbroder.blogg.se/



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: