Färgning

Jag tänkte testa och se hur mycket utav det blåa jag kunde bleka bort och kanske satsa på att ha vitt överhår och blått underhår istället för tvärtom som jag har nu.
Men det blev super gult och fult, så det blev helt blått igen!
Det blev dock mycket mörkare än vad jag hade siktat efter... varför får jag aldrig till den där riktigt isiga pastelblåa färgen för? :(
Ahja, här är bilder på hela processen:
Jag körde tre steg.
Blekte utväxten i 10 minuter med en japansk blekning. Men jag bruar avnligtvis använda Manic Panic's blekning som fungerar nästan precis likadant.
Efter det blonderade jag hela håret i 20 minuter för att jämna till färningen efter förra gången. Använde Loreal's vita blondering.
Och avslutade med att använda Manic Panic's Bad Boy blåa färg i duschen som balsam i bara någon minut.
Tsimtsim ☆ Alternative & Geek blog.

Tycker att resultatet blev jätte fint ^^

Svar: tack så mycket söta du! :3
MissNosebleed

2014-06-12 | 20:23:44
URL: http://rocketboyy.blogg.se/
Marina

Tycker slutresultatet blev fint!💙

Svar: tack så mycket! <3
MissNosebleed

2014-06-13 | 07:05:47



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: