Genkicha

En sak som jag inte kommer att kunna leva utan sen när jag kommer tillbaka till Sverige är dom japanska hälsodryckerna. Jag börjar alltid dagen med en Genkicha. Dessa drycker är oerhört kända här i Japan. Ungefär som Energidrycker är i Sverige. Och dom fungerar ungefär på samma sätt, bara det att dom japanska inte är dåliga för kroppen.
Man kan hitta en massa olika storter och märken av dessa drycker. Vissa som innehåller C-vitamin, vissa som ska hjälpa mot förkylningar, eller som dom ni ser på bilden som innehåller en massa B-vitaminer. Drycken "Feel" som ni ser på bilden är min favorit, den ska man dricka innan man går och lägger sig för att sova bättre. Den innhåller en massa örter som ska få kroppen att sova bättre och vakna piggare!
Sen har vi även den kända Ukon No Chikara som bokstavligt talat botar bakfylla! Jag skojar inte. Ukon No Chikara görs på roten av en gurkmeja växt. Gurkmeja stimulerar produktionen av gallvätska och hjälper till att reducera alkoholnivåerna i kroppen mycket snabbare. Detta gör att en bakfylla kan undvikas efter att ha druckit alkohol! Jag har testat flera gånger och det funkar varje gång! National Institutes of Health (NIH) säger även att denna dryck visar tecken på att hjälpa till att förebygga cancer och förbättra leverfunktioner tack vare Kurkuminet. 
Att ta en flaska lite nu och då hjälper mig få in alla vitaminer jag behöver, det ger mig en kick på morgonen istället för att dricka min vanliga dos av Caffeine och det ger mig energi som jag vanligtvis bara får känna av om jag dricker en Redbull, haha!
Julia Müller-Sandvik

Och de är så vackra också ;)

Svar: visst är dom? :D
MissNosebleed

2014-06-19 | 15:01:57
URL: http://lorissalovebomb.blogg.se/
Annie.H

Dom där borde finnas i Sverige! ;o
Sjukt smart ide den som kom på dryckorna!

Svar: Ellerhur? :O
MissNosebleed

2014-06-21 | 16:37:35
URL: http://aanniehanhela.blogg.se



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: