The Owl Cafe ♥

Idag så var det bästa dagen i mitt liv!!! Jag och några kompisar besökte nämligen ett Uggle Café här i Tokyo! ♥
Det var obeskrivligt underbart. Själva Cafét var inge vidare...Det var väldigt litet, drickan man fick att välja emellan var inget att skryta med och det var inte fint dekorerat överhuvudtaget. Men så fort man fick syn på ugglorna så smälte man! Blev kär i alla ugglor, haha!
Lätt värt att gå upp tidigt på en söndag, åka en timma till cafét, för att sedan vänta nästan 3 timmar på att få komma in, allt för att få denna underbara upplevelse. Vem vill inte ha en uggla på axeln medans man fikar liksom!?

SE UPP FÖR BILDBOMB!
Pappsen

Gulliga ugglor.

2014-10-26 | 16:42:00
Johanna

Har du tips på saker att göra i Tokyo? Ska nämligen resa dit i November :)

Svar: Vad roligt! Jag har massa roliga tips på att göra här i kanagawa området! Men några MÅSTEN är nog: Tokyo Skytree, Ofuna "The great Buddha", besöka Minatomirai under natten, shoppa i Shibuya, klappa på Hachiko statyn, gå på Japansk Onsen, ät på Kaiten Sushi, Enoshima, Harajuku, gå på Maid Café i Akihabara, Ueno Zoo, TA MASSA PURIKURA BILDER, ehmm... sen kommer jag inte på mer såhär på rakarm, men hoppas mina tips räckte och att du får en underbar tid här i Japan! <3
MissNosebleed

2014-10-26 | 17:10:35
URL: http://overklighet.blogspot.com
Johanna

Har du tips på saker att göra i Tokyo? Ska nämligen resa dit i November :)

2014-10-26 | 17:10:41
URL: http://overklighet.blogspot.com
Johanna

Har du tips på saker att göra i Tokyo? Ska nämligen resa dit i November :)

2014-10-26 | 17:10:42
URL: http://overklighet.blogspot.com
Johanna

Har du tips på saker att göra i Tokyo? Ska nämligen resa dit i November :)

2014-10-26 | 17:10:43
URL: http://overklighet.blogspot.com
Johanna

Har du tips på saker att göra i Tokyo? Ska nämligen resa dit i November :)

2014-10-26 | 17:10:46
URL: http://overklighet.blogspot.com
Johanna

Har du tips på saker att göra i Tokyo? Ska nämligen resa dit i November :)

2014-10-26 | 17:10:46
URL: http://overklighet.blogspot.com
Tsimtsim ☆ Alternative & Geek blog.

Oh va mysigt! Måste verkligen varit en underbar upplevelse ;;

2014-10-26 | 17:54:13
URL: http://rocketboyy.blogg.se/
Johanna Englund

Alltså jag halv gråter!! Så sööta ugglor! Älskar fan ugglor, åhh så söta jumalauta! (finskt ord)

2014-10-26 | 18:16:37
URL: http://ensnorkfroken.blogspot.com/
Julia Müller-Sandvik

Hoppas de inte far illa av det då! Måste vara ytterst stressande att träffa en massa olika turister hela dagarna :(

Svar: Håller med dig! Men jag fick en väldigt tryck känsla där. Det var vääääldigt mörkt (kunde knappt ta bilder där pga mörkret, jag har redigerat alla foton ljusare så ni ska se), dom hade bara några ugglor framme i taget (dom andra sov eller ville inte bli rörda), dom tog bort ugglorna från en om dom såg eller hörde att dom var trötta på all uppmärksamhet, dessa ugglor var oerhört tama och har vart husdjur generationer tillbaka och dom hade otroligt stränga regler i det här cafét. Man fick inte ta på dom utan lov och övervakning av personalen, man fick bara vara inne i cafét en timma och själva cafét har bara öppet några få timmar per dag för dom ska få sova och vara ifred. Dom hade högt i taken och däruppe satt en massa ugglor utan "koppel" och chillade. Men sen så vet jag ju inte det egentligen är, som sagt, men jag fick en väldigt tryck känsla där iaf så jag hoppas på det bästa! :o
MissNosebleed

2014-10-26 | 19:06:36
URL: http://lorissalovebomb.blogg.se/
sara

åh usch stackars ugglor, håller med Lorissa :(

2014-10-26 | 21:06:20
sara

åh usch stackars ugglor, håller med Lorissa :(

2014-10-26 | 21:06:29
Jules☆Tokyo|Kpop & Alternativ blogg!

Åhh så häftigt! :D

2014-10-26 | 21:21:47
URL: http://juliarosen.blogg.se/
XxcyberalienxX- Life with autism and art

Så himla coolt. :D

2014-10-26 | 22:03:09
URL: http://xcyberx.blogg.se/
Kvartettmamman

Jag som har ugglemani..... så fina bilder

2014-10-26 | 22:03:33
URL: http://kvartettmamman.blogg.se
Dixi Wonderland

Tycker detta är fruktansvärt ärligt talat. Jag älskar ugglor och tycker dom är hur söta som helst men jag skulle aldrig i mitt liv supporta att vilda djur används som underhållning för människor! Fyfan va hemskt.

Svar: Men så är ju tex alla Zoon, precis likadant fast mycket värre förutsättningar? Som jag skrev till dom andra så är jag jätteglad att så många reagerade på detta, att det finns så många djurkära och varma människor! Jag själv är pälsallergiker och har därför INGEN erfarenhet med något djur mer än fiskar, men jag fick en väldigt tryck känsla där. Det var vääääldigt mörkt, dom hade bara några ugglor framme (dom andra sov eller ville inte bli rörda), dom tog bort ugglorna från en om dom såg eller hörde att dom var trötta på all uppmärksamhet, dessa ugglor var oerhört tama och har vart husdjur generationer tillbaka och dom hade otroligt stränga regler i det här cafét. Man fick inte ta på dom utan lov och övervakning av personalen, man fick bara vara inne i cafét en timma och själva cafét har bara öppet några få timmar per dag för dom ska få sova och vara ifred. Dom hade högt i taken och däruppe satt en massa ugglor utan "koppel" och chillade. Men sen så vet jag ju inte det egentligen är, som sagt, men jag fick en väldigt tryck känsla där iaf så jag hoppas på det bästa! :o
MissNosebleed

2014-10-26 | 22:04:50
URL: http://dixiwonderland.com/
Sofie

Bojkotta det där, fyfan! Stackars ugglor som är instängda och inte är ute i det fria, där de hör hemma! Djurplågeri på hög nivå, fruktansvärt.

2014-10-26 | 22:12:12
URL: http://typsufie.blogg.se/
Andrea

Jag måste tyvärr hålla med de som reagerat på det här inlägget. Ugglor är nattdjur, och jag antar att cafet bedrivs på dagtid. Det är direkt skadligt för ugglornas hälsa.

Sen tvivlar jag på att de kan bete sig naturligt på cafeer. De må vara snälla och söta, men vet man hur de har "dresserats"? Det kanske är en nedbruten och deprimerad individ, de kanske tom drogar fåglarna i smyg för att gästerna ska kunna hålla de utan problem det vet man aldrig. Jag hoppas att det här inte skapar nån större trend utan istället uppmärksammar problemet med att vi människor allt för ofta anser djur vara våra saker och ägodelar.

De är oemotståndligt söta, jag älskar de! Men de förtjänar att vara söta på håll, inte funka som accesoarer för människan. De förtjänar att leva et bra liv i det vilda, där de är menade att leva.

Svar: Precis som jag har svarat till de andra så är jag jätteglad att så många reagerade på detta, att det finns så många djurkära och varma människor! Jag själv är pälsallergiker och har därför INGEN erfarenhet med något djur mer än fiskar, men jag fick en väldigt tryck känsla där. Det var vääääldigt mörkt, dom hade bara några ugglor framme (dom andra sov eller ville inte bli rörda), dom tog bort ugglorna från en om dom såg eller hörde att dom var trötta på all uppmärksamhet, dessa ugglor var oerhört tama och har vart husdjur generationer tillbaka och dom hade otroligt stränga regler i det här cafét. Man fick inte ta på dom utan lov och övervakning av personalen, man fick bara vara inne i cafét en timma och själva cafét har bara öppet några få timmar per dag för dom ska få sova och vara ifred. Dom hade högt i taken och däruppe satt en massa ugglor utan "koppel" och chillade. Om man tänker att dom ska vara i det fria så måste man ju tänka så med precis alla djur. För inget djur borde vara till för underhållning, oavsett om det är en uggla, orm eller fiskar. Dessa ugglor hade mycket bättre miljö och vård än vad jag har sett på tex Zoon och tom hos vissa av mina gamla vänner och deras husdjur. Men sen så vet jag ju inte hur det egentligen är, som sagt, men jag fick en väldigt tryck känsla där iaf så jag hoppas på det bästa! :o
MissNosebleed

2014-10-26 | 22:15:24
URL: http://noukah.blogspot.com
Intersexorwhat

Åh gud vad underbart! Ugglor är ju så fina och mysiga!

2014-10-26 | 22:20:04
URL: http://intersexorwhat.blogg.se
moniki.blogg.se

men gud så coolt!
Vill ha en uggla ^^

2014-10-26 | 22:20:06
URL: http://moniki.blogg.se/
Sacha

jag älskar ugglor men måste tyvärr hålla med de andra om att det är hemskt!! De gör endast de för o tjäna pengar oc ugglor är dessutom kattdjur och sover på dagarna, de hör hemma i naturen inte i ett litet café för att underhålla människor hela dagarna! Får så ont i hjärtat av att se de söta små liven instängd där :( usch bara för å underhålla människor , ne de är det inte värt!

Svar: Jag är jätteglad att så många reagerade på detta, att det finns så många djurkära och varma människor! Jag själv är pälsallergiker och har därför INGEN erfarenhet med något djur mer än fiskar, men jag fick en väldigt tryck känsla där. Det var vääääldigt mörkt, dom hade bara några ugglor framme (dom andra sov eller ville inte bli rörda), dom tog bort ugglorna från en om dom såg eller hörde att dom var trötta på all uppmärksamhet, dessa ugglor var oerhört tama och har vart husdjur generationer tillbaka och dom hade otroligt stränga regler i det här cafét. Man fick inte ta på dom utan lov och övervakning av personalen, man fick bara vara inne i cafét en timma och själva cafét har bara öppet några få timmar per dag för dom ska få sova och vara ifred. Dom hade högt i taken och däruppe satt en massa ugglor utan "koppel" och chillade. Men sen så vet jag ju inte det egentligen är, som sagt, men jag fick en väldigt tryck känsla där iaf så jag hoppas på det bästa! :o
MissNosebleed

2014-10-27 | 01:05:07
URL: http://saaacha.blogg.se
Dixi Wonderland

Men hur kan du ens sitta och försvara att du var på ett CAFE med ugglor. Vad i hela friden har vilda djur på ett cafe att göra? Nej jag köper inte ditt svar, det är fruktansvärt och att du ens varit med och gett dom ditt samtycke är hemskt. Det är vilda djur som ska få leva i de vilda. Jag är allt för att människor försöker hjälpa till med att öka antalet djur men det gör man inte på ett cafe. Det gör man där djuren kan vara så likt deras situation i de vilda.

Svar: Jag förstår precis vad du skriver och jag är som sagt glad att du reagerar. Men jag försvarar inte cafét haha? Jag försöker bara lugna alla och ge svar på hur JAG upplevde det. Hur JAG tyckte cafét och ugglorna var. Jag håller med dig om att alla djur borde få förtjäna att vara i det fria. Men så ser tyvärr inte världen ut. Och bara för att jag gick på ett café betyder det inte att dom kommer att få det sämre eller att jag är en sämre människa? Och som hon "Pungis" skrev över; ugglor är väldiiigt lätt tränade och kan bli väldigt tama, så jag tror inte att detta är något att vara orolig över. Hon verkar ha mer koll än vad jag har så :)
MissNosebleed

2014-10-27 | 08:14:50
URL: http://dixiwonderland.com/
Julia Müller-Sandvik

sv: Jag hoppas också det!! :)

2014-10-27 | 08:54:12
URL: http://lorissalovebomb.blogg.se/
pungis

Läste lite snabbt och verkar som många är förbannade över att ugglor används som underhållning för människor?
nr1, det är EXAKT som att vi i sverige har zoon.
nr2. Ni vet att ugglor är väldigt lätt tränade va? Precis som vi människor kan träna hundar att vara i folksamlingar. Nu vet jag inte hur de har det i japan, men jag tror faktiskt de har fått god tid på sig att anpassa sig samt att de har en plats att flyga ifrån om de tycker det är för mycket. För skulle de vara för mycket för det så leder de till streotypt beteende vilket leder till de blir aggressiva. Jag själv är djurvårdare på zoo/tropikarium. Det är så mycket besökare inte ser och vet vad som ligger bakom, dvs träning, anpassning, miljö osv. :)))))

(Fett långt sorry louice.)

Svar: Åh tack för den där informationen! Kan känna mig lite lugnare nu när du har bekräftat detta. Ugglorna kändes som sagt väldigt lugna och fridfulla, dom hade en bebis där inne i Cafét som dom strängt sa "Rör inte den här ugglan, lämna henne ifred för hon är INTE tränad än". Men eftersom jag varken har någon erfarenhet med djur så blev jag orolig över dom nu när så många reagerade. Så tack som sagt för din information! :3
MissNosebleed

2014-10-27 | 09:04:46
Andrea

Svar: Jo det lät väl mer "snällt" eller hur man ska säga det. Hoppas verkligen att din magkänsla när du besökte stället stämmer och att de får den space de behöver hela livet. Frågan är vad man gör med ugglor när de blivit "gamla och fula". Eller om de ens blir lika gamla som en vild uggla. Jag får luska i det där.. Jag personligen bojkottar Zoon också. Vilda och exotiska djur är liksom missanpassade där, de finns endast för att dra in publik. Zoon går inte heller ut med att många friska djur avlivas när det blir ont om plats. Björnungarna man ser på Kolmården/Skansen tex, är ju superroliga att titta på när de är små och busar, men är dödsömda när säsongen är över. Dvs om man inte hittar plats på ett annat zoo, vilket jag tvivlar på. För alla zoon vill avla fram söta djurungar, de har inte plats med mer. Och det drar ju in så många besökare! Kalla mig cynisk, men jag tror att det är därför man inte vill kastrera djuren. Zoon hävdar att man vill att de ska kunna leva naturligt, och kunna föröka sig.... Jag ser företag som ser djur som kassakor. De skyller även på att man vill slippa inavel. Men är det verkligen vår business att spärra in vilda djur och leka gud?

Sorry nu blev det långt.

Du som kallar dig "pungis" som är djurvårdare på Zoo och har kommenterat. Stämmer det här? Avlivar djurparker friska djur varje år pga "platsbrist"? Hur ser du på det? Känns det isåfall konstigt, och är det något du fått vänja dig vid?

Svar: Jo men precis! Förstår precis vad du skriver och känner samma här. Jag hade aldrig fattat hur dåligt djur mår på Zoon tills jag såg dokumentären om Kolmården (tror jag det var) vilket fick mig att tänka mer när det gäller den saken. Men ja som sagt, det kändes bra när jag var på Cafét och dom hade "gamla och fula" ugglor där. Dom satt inne i ett mörkt hörn och sov och dom fick vi varken klappa eller fota. Jag hoppas också att min magkänsla stämmer tho! :(
MissNosebleed

2014-10-27 | 10:09:06
URL: http://noukah.blogspot.com
Momlin

Åh är det inte en Northern White-faced owl som du håller i på de flesta bilderna? :D Dem är så himla söta!

Sen kan jag hålla med de flesta om att det är lite synd om ugglorna oavsett hur många generationer dem levt där. MEN, det verkar iallafall som att dem ändå har det rätt bra på hur du förklarat i dina svar. Jag menar, det skulle kunna varit värre, som att caféet var öppet i flera timmar och de hade samma ugglor ute hela tiden. På en av bilderna ser det ut som att du klappar ugglan, vill bara säga att man inte ska klappa fåglar överhuvudtaget, man förstör deras fjäderdräkt. Inget illa menat, bara så du vet om det :)

Svar: Åh heter den Northern White-faced? Sjukt coolt namn ju! :DJo håller helt klart med er. ALLA djur borde få vara fria. Men det kändes som sagt tryggt där och jag hoppas det är det också.
Jaha, man ska helst inte klappa några fåglar alls, alltså inte undulater eller nått heller? För det hade jag ingen aning om, men det är bra att veta! :)
MissNosebleed

2014-10-27 | 11:45:02
URL: http://momlin.blogg.se/
Momlin

Sv: Jag vet inte hur det är med undulater.. Men med vanliga arter som man finner i naturen, som ugglor, falkar, osv ska man inte klappa eftersom att dem har som ett fett i fjädrarna som fungerar som ett regnskydd då vattnet rinner av fjädrarna. Men klappar man fågeln så tar man bort fettet och fåglarna kan då få regn in på kroppen och bli sjuka och dö. Men nu vet jag inte om de här ugglorna är ute så det kanske inte spelar så stor roll då? Fast av vad djurvårdare på djurparker har sagt till mig så tycker fåglar inte om att bli klappade alls. De gillar mer att bara få sitta med en och titta runt :)

Svar: Där ser man! Lär sig nått nytt varje dag ;)
MissNosebleed

2014-10-27 | 12:41:26
URL: http://momlin.blogg.se/
Ammanda

Sjukt vackra djur! Jag hade gärna velat åka dit och se hur dom har det. Få en bättre bild av hur ugglor är på närmare håll. Sjukt coolt ju!

2014-10-27 | 14:09:53
Karin

Åh, såå söta! Var dom mjuka?

Svar: Dom var jättemjukaaaaa. Och om man gick nära med huvudet när man höll i en uggla (som jag gör på andra bilden) så borrade dom in sig vid halsen in i håret och myste :''')
MissNosebleed

2014-10-27 | 19:22:41
URL: http://forevermore.blogg.se
pungis

Svar till Andrea
Herre jisses nej, det var bara det som hände på parkens zoo va helt sjukt enligt mig. Vill vi ha in fler djur bygger man ut, man avlider inte ett djur för att det inte är populärt. Min personliga åsikt är att när man jobbar på djurpark så är ens syfte att föda upp djur, för sedan kunna släppa ut de i det vilda, för hindra utrotning. Hindra sjukdommar och ta väl hand om de. Jag skulle aldrig kunna se djur som en pryl, djuren jag jobbar med är som mina barn. Jag prioterar de mer än besökarna. Skulle min chef säga att vi måste avlida djur för plats så skulle jag sluta direkt, men det kommer aldrig hända. Vissa zoo är dåliga i sverige, sorligt då alla får en dålig syn på zoon och tror det endast är för pengar och att djuren lider. :/ Sorry för långt svar men hoppas de svarade på något av du undrade ^^

2014-10-27 | 19:56:32
Emma! ^^

Åhh så sööta!!! <3

2014-10-28 | 19:52:04
Lovisa

Åh vad mysigt! Tycker inte det är så konstigt att det finns ugglecafé och det är ju i stort sett enbart Sverige som har den djurhållningen vi har. I spanien har dom t ex papegojor på cafér och uppträdanden som är precis lika dant som med ugglorna, man får hålla i bära och allt sånt.
Här i korea har dom hund café, katt café, får café ja säkert uggla café också men har inte letat efter det. Så det finns djur caféer och det är mer vanligt i asien än i väst. Och ja, alla länder har olika syn på djurhållning men bara man ser att dom tar hand om djuren och inte tvingar dom till att vara med folk fast dom inte vill tycker jag det är bra.
Tycker det är mer "djurplågeri" att ha dom instängda i en genomskinlig låda som är 50x50 cm stor i en djuraffär för att dom är till salu än att ha ett café där dom får vara fria. Vet inte om djuraffärerna är så i japan men i korea är dom så i alla fall, det smärtar att se för man vet att dom dör där inne om dom inte blir köpta..

Svar: Håller helt klart med dig! Och ja, det är likadant här i Japan. Dom djuraffärerna jag har stött på iallafall... :'(
MissNosebleed

2014-10-29 | 06:54:21
URL: http://bibimbap.blogg.se
Céline

Till alla er som har skrivit de arga kommentarerna, jag bor här i Japan tillsammans med Lollo och jag kan garantera att om vi hade det minsta misstanke på att det där ugglecafeet var en plats för djurplågeri hade ingen gått dit, nu var inte jag där eftersom jag var dålig den dagen men jag hade gärna gått dit. Keep in mind att det här är Japan, det är Asien. Djurcaféer är inget ovanligt här. Och jag tror med stor sannolikhet att ugglorna tas väl hand om. Jag tycker vi kan fokusera på att vara arga på annat, till exempel tjuvskyttar, folk som åker och skjuter djur för skojs skull.
Jag har också bott lite här och var i Asien, jag har besökt ett zoo där jag såg folk som kastade grejer på djuren och tog bilder med blixt fast det inte var tillåtet. Där kan man bli arg.
På zoo finns det ju också massor med nattdjur som folk kan titta på. Och zoo är ju också bara öppet på dagtid. Och jag tycker inte att ugglorna ser ut att må dåligt, de kanske tycker att det är kul till och med.

2014-11-01 | 05:32:36
URL: http://sunnykingdom.blogg.se
Linn

så söta!

Svar: Ellerhur? :3
MissNosebleed

2014-11-02 | 21:10:18
URL: http://sarahlinnsliv.blogg.se/



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: