"some infinities are bigger than other infinities."

Jag har äntligen kollat på den omtalade filmen "The fault in our stars" som är skriven av Youtubaren John Green.
 

Den handlar om en tjej vid namn Hazel Grace som är diagnosernad med fjärde stadiet av sköldkörtelcancer vid 13 års ålder. Två år senare sker ett medicinsk mirakel och tumörerna krymper, i alla fall tillfälligt. Hazel blir ivägtvingad av sin mamma till kyrkans stödgrupp för unga med cancer och där träffar hon Augustus Waters som också varit sjuk i cancer och fått amputera benet. Intresse uppstår och de två börjar umgås och blir kära.

Wow. Perfekta beskrivningen haha! Den här filmen är alldeles fantastisk och sorglig samtidigt som den är skriven med humor. Filmen skildrar inte att det är synd om barnen för att de har cancer utan poängterar istället att man kan leva ett fullt liv även om man dör tidigt. Filmen får en att se världen lite klarare än vad man gjorde innan. 

Den här filmen var perfekt för mig just nu. Önskar dock att jag hade läst boken innan filmen.

Men filmen var helt otrolig. Jag tror att många av er skulle gilla den.

Momlin

Åh den filmen är så himla bra! Min kompis som jag såg den med satt i säkert en kvart och grät efteråt och hulkade fram "det här är den bästa film jag sett!" haha!

2014-09-14 | 21:01:32
URL: http://momlin.blogg.se/
Elisabeth

Den filmen är så otroligt fin! Samma gäller boken och jag satt och grät när jag läste den och när jag kollade filmen, haha!

2014-09-15 | 09:56:14
URL: http://elisabethw.blogg.se
Karin

Jag har viljat se den länge men det blir aldrig av. Oklart varför.

2014-09-15 | 13:38:12
Anna ⚡

Den är otroligt bra, men oj vad jag grät.

2014-09-15 | 17:12:45
URL: http://annamarklunds.blogg.se
filippa

Jag sa ju att den skulle va skit bra

2014-09-17 | 09:24:13



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: