Maybelline Battle Royal!

 
Min Favorit - Maybelline Pumped Up Colosal - 69kr.
Jag föredrar mascaror som har tjockare brorstar, eftersom jag har ganska långa men få & tunna fransar. Med denna kan man verkligen få tjocka, separerade fransar. Borsten har många små piggar som hjälper upp fransarna och ögat uppfattas som större. Lätt min favorit!
 
1. - Maybelline The Rocket Volum Express - 69kr.
Den här mascaran separerar fint men kan upplevas lite kladdig efter flera lager. Borsten med små plastpiggar är böjlig och lätt att arbeta med. Men den böjer inte upp fransarna.
 
 
2. - Maybelline The Colosal Volum Express Smokey Eyes69kr.
Ger direkt separerade och längre fransar. Borsten är smalare längst ut, vilket förenklar målningen av de innersta fransarna. Går lätt att tvätta bort.
 
3. - Maybelline The Falsies Volum Express - 69kr. 
Wow, vilken effekt. Maximalt med både längd och volym på bara ett par drag med borsten. Enda nackdelen är att man kan kladda lätt om man inte är försiktig. Annars ett bra köp!
 
4. - Maybelline The Colosal Volum Express Cat Eyes- 99kr.
Väldigt bra, min andra favorit från Maybelline! Den har en böjd borste som lyfter fransarna och direkt ger en snygg, separerad effekt. Ger dock inte mycket volym, däremot längd och den håller hela dagen. Lever upp till sitt namn (cat eyes) och klumpar sig inte!
 
5. - Maybelline One by One Satin Volum Express- 79kr.
Tyvärr ger denna mascara varken megavolym eller megalängd. Vilket inte är så konstigt med tanke på priset. Men den separerar bra på nederfransarna. Men inte mer.
 
6. - Maybelline The Mega Plush Volum Express - 109kr.
Denna mascara är väldigt lik 2an (Smokey eyes) fast för ett högre pris, vilket jag tycker är onödigt!
 
7. - Maybelline Great Lash - 79kr.
Min första mascara!! Bra vardagsmascara. Ger ingen jättevolym men längden är bra och fransarna ser naturligt separerade ut. Borsten är liten och kort och kommer åt bra. Lätt att använda och därför perfekt för nybörjare!
 

Vilken är din favorit och varför?
.

Aah jag har ingen favorit.. Mina fransar är väl lite mellan lång och kort. Inte med så mkt volym. Jag kan böja mina fransar så dem får volym, men om jag tar på mascara tynger det ner mina fransar... Har testat många mascaror, men ingen från maybelline-då jag ser jätte nöjda personer, och även jätte missnöjda personer
Men..jag tror jag kommer nog testa din favorit eller nr4

2015-01-04 | 20:24:59
Alma

Hej!! Jag har en fråga till dig som har bott i Japan och ändå färgat håret blått!
Jag ska nämligen till Japan under juli-agusti! Och jag har
Mörkblå-turkos i mina toppar (mer som en ombre).
Och jag behöver färga håret minst en gång när jag är där. Vad jag har beräknat, är det någon ide att ta med egen hårfärg tror du eller kan man köpa sådant i Japan? Och vart i såfall?
Och rakhyvlar? Vilka är bäst i Japan? Och vart kan man hitta sånt här grejs?

Jättetacksam för svar! Är så nervös!

Kram!!

Svar: Sånt kan du lätt hitta här i Japan! Det går att hitta i lite olika affärer i Harajuku och Shibuya som Spinns, WEGO, Spray. Men du kan även hitta sånt i affärn Donki Houte som finns bla i Yokohama. Ska finnas i alla städer :) Där har dom både Directions, Manic Panic och egna japanska produkter! Rakhyvlar hittar du där också, samt de flesta Drug stores. Finns även i de flesta Conbinis och mataffärer som ligger lite var stans :) Vad roligt att du väljer att åka till Japan. Det är världens bästa land! Hoppas mitt svar var till nån hjälp och att du får en underbar tid i Japan! Kramar!
MissNosebleed

2015-01-06 | 05:02:50
D A N I E L A

BRA INLÄGG. Min favorit är Maybelline The Falsies Volum Express, den funkar bäst på mig :D

2015-01-07 | 15:24:19
Ammanda

Min favorit har alltid vart Maybelline Great Lash :D

2015-01-08 | 14:54:11



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: