Mitt 2014 del 3:

Jag drog till stranden varje helg och var med Pinky precis varje dag!
Jag gick även på 4-5 Hanabi festivaler där jag fick bära min Yukata och känna mig som en äkta japan, haha. 
Jag besökte Enoshima för fjärde gången, haha, och jag var med i en tv-reklam fixad av min modellchef.
Största tyfonen kom under Juli månad också vilket var coolt att uppleva!
 
Under Augusti kom min panda på besök IGEN, under nästan hela månaden!!
Vi hade det underbart mysigt (fint beskrivet haha), vi åkte till stranden det första vi gjorde för Pontus hade aldrig sett havet förr, men han brände sig något brutalt så han blev solförgiftad och sängliggande i en vecka... Jag tog hand om han så gott jag kunde och vi myste med dokumentärer och japansk conbini mat!
Sen när han mådde bättre så bestämde vi oss för att bestiga Mt.Fuji vilket var det jobbigaste jag nånsin har gjort! Går inte att beskriva hur dåligt jag mådde. Klarade inte att nå toppen pga Altitude Sickness men kom upp på hela 2600meter vilket är högre än alla berg i hela norden! Så jag är nöjd, utsikten var helt galet magisk!
 
September bestog mest bara av fester. Det var många som avslutade sina studier och drog tillbaka till sina hemländer, som Sandra tex. Men lärde på så sätt känna nya kompisar. Allt negativt har nått positivt i sig, eller hur man brukar säga, haha?
Var även på skolutflykt till Cup Noodle Museét vilket var minnesvärt, haha.
Elsa♡

Juli var en riktigt cool månad att läsa om, alla tyfoner och festivaler du var på. Alla dina vackra sommar outfits också!

2015-01-09 | 15:41:59
♡Positivepastels♡

Hej! Jag ramlade in här på din blogg och ser att du har gått på YDC, right? Jag går visserligen fortfarande bara första året på gymnasiet men jag har sedan länge tänkt mig att plugga i Japan i något år efter det, och då har just Yokohama Desugn College fångat mitt intresse(vill helst inte bo i Tokyo och dessutom verkar det som en kreativ skola, har jag rätt?)! Jag har därför lite frågor om skolan osv. Du får gärna hänvisa till något inlägg om du skrivit mer utförligt om skolan där!

Använde du dig av GoGoNihon? I så fall, fungerade det bra? Hur var skolan? Var lektionerna bra utformade? Hade du mycket läxor? Hur kändes det att bo i Yokohama istället för Tokyo, den riktiga STORSTADEN liksom(även om de ligger grannar)? Var det stor skillnad mellan de två städerna, till exempel priser och folkmängd ute på gatorna?

Haaahh förlåt för en lång kommentar men lycka till med ditt 2015♡

Svar: Jag ångrar lite att jag valde YDC ist för Tokyo, visst det är dyrare men YDC var en sån liten skola, så lite elever och nästan bara vietnameser. Trodde jag skulle få lära känna en massa japaner för YDC delar med gymnasie elever, men dom såg man aldrig... Jag ska skriva mer om hur jag tog mig hit i ett inlägg där jag svarar på allt! Så håll ögonen öppna för den! ;D
MissNosebleed

2015-01-09 | 22:37:56
URL: http://positivepastels.blogg.se
sofia

hejhej! har läst din blogg i något år och tycker verkligen den är bra och det är så kul att läsa om hur du har det i japan! men undrar om du har något tips på några bra animes som du kollar på, då jag faktiskt såg mirai nikki, deadman wonderland, another och akame ga kill för att du tipsa om de! tack i förhand <3

Svar: Absolut, ska skriva ett inlägg om det sen när jag är tillbaka i Sverige! <3
MissNosebleed

2015-01-09 | 23:00:41
Ammanda

ÄLSKAR DIN BLOGG MISSNOSEBLEED!! <3

2015-01-10 | 03:33:46
D A N I E L A

Jag blir helt klart inspelad av dig. Det verkar vara en grym person. Längtar tills du lägger upp fler videos

2015-01-12 | 03:09:34



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: