Förbannad...

Något som jag har insett och som gör mig sjukt förbannad är hur vi behandlar vilda djur.
Jag var i Skärholmens centrum här om veckan med Pontus och hittade en vild liten fågel inne i en affär, som flög i panik längst taket men kunde inte hitta ut från affären. Så jag och Pontus frågar personalen i affären att göra nått, ber dom kontakta deras chef eller ringa någon men dom gjorde inte ett skit! 
Blev så sjukt irriterad. Dom ville troligtvis inte ringa på hjälp för då skulle det blivit kaos i affären, då personal ska försöka fånga en panikslagen fågel med stegel som täcker hela affären. Och hur skulle deras kunder kunna shoppa då och dra in pengar till affären?
 Men inte nog med det, då jag insåg att vi inte skulle få hjälp av personalen så försökte jag och Pontus att ringa runt själva men INGA kunde hjälpa oss med fågeln. Ursäkter efter ursäkter, som att fågeln är för liten för att dom skulle kunna åka dit och hjälpa. Att dom inte åker akut om djuret inte är döende. Att dom kan inget göra när fågeln är inne i ett centrum, osv osv osv... WTF? Ringde både Naturvårdsverket, fågelcentralen, KFV, tror vi ringde till över 15 st olika nummer och INGEN kunde skicka ut hjälp.
Hur kan man kalla sig för ett företag som hjälper vilda djur när dom inte ens kan hjälpa en liten fågel ut ur en affär?! Blir förbannad. usch.
Viras

Blir så arg när folk inte värderar djur för att de är "för små". Det är som att säga att barn är mindre värda än vuxna. Riktigt idiotiskt, människor suger

Svar: Jaah men precis! vafan!! >:(
☯MissNosebleed☯

2015-05-29 | 09:31:50
URL: http://viras.se
Lilly

Så sjukt. :o

2015-05-29 | 11:19:38
URL: http://babydollsugardust.blogg.se/
Céline

Vad tråkigt, Lollo....
Om fågeln är så "liten" borde det inte vara så besvärligt.....så vad var problemet? :o

2015-05-29 | 12:25:49
URL: http://sunnykingdom.blogg.se
Emma

Blöö.. :< Var likadant för mig och sambon. Var en liten fågel som flög runt inne i en affär och tyckte så synd om den. :<

Svar: aaaau :(
☯MissNosebleed☯

2015-05-29 | 13:21:39



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: