Standard

Detta är min vanliga "fest-make up". Jag älskar att mixa guldbrun ögonskugga med rödbrun bronzer/blusher så att mina översminkade ögon inte ser så översminkade ut, haha! Eftersom dom går ihop med kinderna för bronzern så känns det mer "naturligt". Samt klumpig maskara och ojämn eyeliner är ett måste när man ska ut på fest!
Bronzer ☾ Blusher  Maskara ☾ Resten av sminket är köpt i Japan
D A N I E L L A

Du har så sjukt vackra ögon, helt galet långa fransar och perfekt blågrå färg!

2015-05-05 | 09:14:31
Evelina :)

Har frågat detta på instagram också men hur får man sådan fin och perfekt hy som du har? Jag har komplex för min hy. Jag har ett mindre ärr på kind som mest ser ut som en liten grop sen har jag porer och jag kör på en oily free cc-cream från clinique varje dag, samt ett bra och täckande puder men det blir inte precis som jag vill. När jag var inne i kicks för länge sen så sa dom att det enda pudret/foundation som skulle hjälpa mig och få en ''perfekt'' hy är bareminerals.. men dessa produkter är jätte dyra. Har inte råd med detta just nu.
Har du tips på hur man kan få en finare och jämnare hy? Allt från huskurer och smink går bra. :D

Svar: Oj det låter inge vidare kul... jag har tyvärr bra hy oavsett vad jag gör. Det händer ofta att jag glömmer bort att ta bort sminket på kvällarna och det enda jag köper för min hy är nattkräm för 50kronor på mataffärerna. Så jag kan tyvärr inte komma med så många tips är jag rädd :( jag vet att man ska dricka mycket vatten och hålla ansiktet rent. Men sol har funkat för mig då jag har finnar. Jag bränner bort finnarna (eller torkar ut) och sen krämar in en massaaaa. Hoppas det går bra med din hy. Dream matte mousse är min favorit när jag vill dölja mina skönhetsfel ;D
Kramar!
☯MissNosebleed☯

2015-05-05 | 10:38:32
Evelina :)

Kan du rekommendera några bra och relativa billiga oily free produkter då? Kan tänka mig betala 150-200 kr. Inte mer.
Jag har inga finnar alls i ansiktet.... men har fet hy. Sen porer.. å det där lilla äret då. Så finnar har jag däremot inte problem med. Vill bara täcka ärret.. så kanske investera på en bra concealer..?

2015-05-06 | 11:06:40



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: