1:a

 Idag är det inte vilken dag som helst utan det är första advent! Jag älskar när den här dagen inträffar för då vet man att det inte är långt kvar till julafton.
Och iår är första gången på två år då jag kommer att fira jul här i Sverige, vilket känns speciellt!
Det var svårt att få in samma julkänsla i Japan, med alla palmträd överallt, och japanska traditioner. Dock tycker jag att Japan är duktigare på att julpynt utomhus, ute på gatorna, centrum, affärer, till och med tågstationerna var jul-pyntade i Japan när jag var där. Så det saknar jag.
Men i år blir det en kall, mörk och svensk jul för min del. Och det ser jag fram emot!
 (bild på mig från förra året i Japan. Min sista dag i skolan i Yokohama... 2014-12-19)
Tsimtsim ☆ Alternative & Geek blog.

Tycker för att vara helt ärlig, de flesta länder är fett bra på att pynta utomhus, men verkligen inte Sverige (iallafall där jag bor) :( så otroligt tråkigt, hade inte alls klagat på lite mer ljus och juldekorationer!

Svar: Håller med dig... I Tokyo var det ljusslingor precis överallt, i varje träd längst varje gata, så otrooooligt vackert!!
☯MissNosebleed☯

2015-11-29 | 14:49:32
URL: http://rocketboyy.blogg.se/
Julia ☆ Dream, Believe, Do Repeat

Hade varit så fett att fira jul i Japan eller Korea! :D

2015-11-30 | 18:50:13
URL: http://juliarosen.blogg.se



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: