Drömmar

Något som jag drömde nästan varje natt för 3 år sedan var att jag tappade mina tänder eller att dom gick sönder. Det var som värst innan jag flyttade till Japan men under tiden jag bodde där så började dom drömmarna att sluta komma. Och nu har jag inte haft en "tappa tänder-dröm" på väldigt många månader.
Däremot har jag börjat få en annan dröm som driver mig till vansinne! Det är att jag springer men kan inte ta mig framåt. Som om jag springer i slow motion men jag tar i allt vad jag kan, känns som om jag springer i kvicksand eller hård vind. 
Jag har googlat runt lite nu och hittat detta:
 
Tappa tänder
Drömmar om att tappa tänder är tydligen väldigt vanliga. Om man drömmer om detta kan det symbolisera maktlöshet och osäkerhet. Att man känner sig oförmögen att smälta och handskas med situationen just nu. 
Det sägs även att om man tappar tänderna i en dröm så betyder det att något nytt kommer hända/det kommer bli en förändring!
 
Vilket jag tror stämmer! Detta drömde ju jag innan jag flyttade till Japan. Så var det sjukt mycket som gjorde mig nervös, osäker och rädd. En stor förändrign hände verkligen! Och att dom drömmarna slutade när jag hade flyttat dit säger ju ganska mycket också. 
Källa (bilder från min tumblr 2013, då jag bara drömde såna drömmar)
 
Springa i Slow motion
Det finns två teorier om vad springa i slow motion-drömmar betyder. 
En del undersökningar tyder nämligen på att alla våra drömmar sker i slow motion.
 
En annan psykolog och drömexpert, Ian Wallace, säger "När du känner att benen rör sig långsamt, beror det på att du upplever ett motstånd i verkliga livet."
 
Vilket kanske också stämmer. Det känns som om jag står stilla i mitt liv just nu. Jag kommer ingenstans! Jag vill göra så mycket, men känns inte som om jag hinner. Känner mig stressad över att inget går framåt.
 
Men nog om detta, haha. Tyckte det skulle vara lite intressant att skriva om mina drömmar och vad dom betyder. Så om ni lyckades läsa er ner enda hit utan att somna så kommentera!
Och om ni också har liknande drömmar som jag har så berätta för mig. Själv tycker jag sånt här är oerhört intressant!
Bunny Therése

Har jätte ofta drömmar där jag blir jagad och försöker springa allt vad jag kan, men precis som du säger så kommer jag ingenstans. Det går i slow motion och man försöker dra sig fram i föremål men ingenting. Man liksom hålls kvar av en konstig sugande kraft. Scary!

Svar: Usch ja, jag blir dock aldrig jagad, eller det är inget jag kommer ihåg iaf xD Men har du fortfarande dom drömamrna eller har dom slutat dyka upp?
☯MissNosebleed☯

2015-11-28 | 10:40:45
URL: http://bunnydrugz.blogg.se/
Momlin

Uuh vad obehagligt det där med tänderna D: Jag har också drömt det där med att springa i slowmotion, fast det är mer som att jag springer normalt men ändå inte kommer någonstans och så är det självklart någon som jagar en, uschusch. Min värsta mardröm hade jag dock när jag var yngre, då drömde jag nästan varje natt att jag satt i ett rum som krympte och bara blev mindre och mindre tills jag inte fick plats, sjukt läskigt! Inte undra på att jag har klaustrofobi nu haha ): Nej men drömmar tycker jag är jätteintressant, alltid roligt att läsa om vad det betyder oså :D

Svar: Oj usch, aldrig haft en dröm om att rummet blir mindre, låter sjukt obehagligt! D: Ellerhur! Känns som om drömmar har ett djupare meaning än vad man ser i drömmen, sjukt intressant! :D
☯MissNosebleed☯

2015-11-28 | 15:03:48
URL: http://momlin.blogg.se/
Anonym

Jag brukade också drömma om att jag tappade tänderna ;-;

Svar: usch... när slutade dom drömmarna dyka upp för dig? :/
☯MissNosebleed☯

2015-11-29 | 16:59:13
Ellie

Shit alltså. Det där med att man springer hela tiden och kommer aldrig fram är en mardröm för mig. När jag väl vaknar upp så får det mig att fundera på om jag verkligen kan springa och det är speciellt hemskt när jag blir jagad ): Men när jag väl sprang då och då så kändes det bättre för mig så aa?

2015-12-06 | 03:21:18



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: