🍴Loutus Masala Recipe🍴

Idag är det fredag, vilket alltid ger mig lite mer motivation och ork till att laga något extra gott. 
Ikväll blev det en påhittad och vegetarisk Masala-rätt. Jag lagar alltid samma maträtter (känns det som), vilket är fullkornspasta, japansk wok, couscous-sallad, hälsopannkakor och masala. Det har därför med tiden blivit lite egna recept. Lagt till egna ingredienser efter det som jag och Pontus tycker är godast.
Den här rätten gjorde jag och Pontus tillsammans, och döpte den till Loutus Masala (Loutus är vårt förhållandenamn btw. Louise + Pontus = Loutus). Hehe.
 Blogg-bild på när jag tar min Instagram-bild, haha.
 
Här kommer receptet för er som är nyfikna:
 
Ingredienser till ca 4 portioner:
 ॐ 300g Quornbitar
 ॐ 2 msk Olja
 ॐ 400 ml kokosmjölk
 ॐ 1,5dl cashewnötter
 ॐ 170g tomatpuré
 ॐ 0,5 dl grekisk yoghurt
 ॐ ½ Gul lök
 ॐ 2 Vitlöksklyftor
 ॐ 1 msk färsk riven ingefära
 ॐ 2 tsk röd currypasta
 ॐ 2 tsk Garam Masala
 ॐ Gurkmeja!
 ॐ 0,5g saffran
ॐ Kinesisk soya (för färg)
 ॐ Kryddor efter smak.
 
Gör så här:
1. Mixa cashewnötterna och kokosmjölken i en mixer. Det ska bli slätt (ca 2-4min). 
Tillsätt tomatpurén, yoghurten och ca 1 dl vatten till mixen.
2. Hetta upp en gryta med 2 msk olja. Häll ner vitlök, gullök och ingefära. 
Tillsätt röd currypasta, garam masala, gurkmeja och saffran.
3. Tillsätt quornbitarna i grytan. Häll sedan på kokosmjölksblandningen och rör om. Smaka av med kryddor och soya.
Låt sjuda på svag värme en stund innan servering.
 
+ Gott till:
Naanbröd, baby spenat & grekisk yogurt.
borntolose.blogg.se

Ser jättegott ut!

2016-02-19 | 18:25:40
URL: http://borntolose.blogg.se/
Bambi

Det där såg så otroligt gott ut. Måste ta och testa det någon dag. Dog lite av förhållandenamnets söthet också :P Så cute!!

Svar: Hehehe tack så mycket! :P JAH testa, supergott! ♡
☯MissNosebleed☯

2016-02-19 | 21:11:33
URL: http://iambaam.blogg.se
Marina

Gillar ert namn!🌸

Svar: Ett PERFEKT couple-name!! :D
☯MissNosebleed☯

2016-02-19 | 23:42:02
Tsimtsim ☆ Alternative & Geek blog.

ser supergott ut!

2016-02-20 | 20:37:08
URL: http://rocketboyy.blogg.se/



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: