Louvren

Första heldagen i Frankrike (min födelsedag) spenderade vi väl. Vi började med att åka till Louvren direkt på morgonen för att stå 40 min i kö in till Louvren Museumet. 
Louvren är det största nationalmuseet i Frankrike, det mest besökta museet i världen och ett historiskt monument.
 
Det var sjukt stort och vackert museum.
Vi såg en massa kända tavlor, helt otroligt vackra skulpturer och en massa gamla föremål. Men det som jag hade sett fram emot mest var såklart Mona Lisa. Men även Venus från Milo, Nike från Samothrake, Cupid's Kiss och Epytiska sfnix.
En utav de mest omtalade Egyptiska sfinxen.
En annan superkändis, en antik grekisk skulptur: Venus från Milo 130 f.Kr.
En av de mest berömda marmorstatyerna: Nike från Samothrake, 190 f.Kr. 
Och sist men inte minst (fast den var sjukt liten haha): Mona Lisa.
Det var sjukt mäktigt att få se henne i verkligheten.
Tsimtsim ☆ Alternative & Geek blog.

Åh gud va vackert det är där! :o har aldrig tänkt på det mer än Mona Lisa när jag har hört om Louvren ahah

2016-03-25 | 16:21:40
URL: http://rocketboyy.blogg.se/
Ninni

Vilken häftig upplevelse! :)

2016-03-26 | 17:40:29



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: