Omamori お守り

Omamori är en lucky charm eller amulett som brukar säljas vid japanska Shrines eller Buddhistiska tempel och dom sägs ge tur inom olika områden (beroende på vad för slags påse man köper) eller skydda en.
Jag brukade köpa olika av dessa amuletter när jag bodde i Japan. Jag har bland annat en påse för Hälsa, en för personlig lycka och en för Good Future.
Dessa påsar ska man ha tills dom har blivit uppfyllda. Då ska man lämna tillbaka dom till templet.
 
Men nu sist jag var där så köpte jag en ny. Jag köpte en påse för Romantik till par. Alltså påsar som ska skydda förhållandet. Så den blåa påsen ska pontus ha och den rosa ska jag ha (ville dock ha den blåa men hade det blivit fel, enligt Pinky...).
Om ni åker till Japan så köp dessa påsar. Även om ni kanske inte tror på detta så är dom sjukt söta att ha runt väskan, i plånboken eller kanske på cykeln.
 
Om ni vill läsa mer så gå gärna in HÄR.
Daniella 🌙

Vill åka till Japan men så dyrt :(

2016-03-02 | 11:48:39
URL: http://vapenbroder.blogg.se/



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: