🍴Melon Couscous🍴

Detta är en Vegansk maträtt som jag älskar att både äta och göra! Den är suuuuupernyttig och man kan göra den precis hur man vill beroende på årstid eller humör.
Denna gång gjorde jag med frukt i (känns lite somrigt men jag lever fortfarande i förnekelse som sagt om att hösten är här...). Annars man man bara byta ut frukten mot Pumpa istället så blir det en Hösträtt!
 
Går jättesnabbt att göra, ca 20min. Och den är perfekt som matlåda dagen efter.
Ingredienser:
- Fullkorns Couscous eller Quinoa.
- Frukter (jag föredrar Melon och Nashi)
- 1st Rödpaprika (bra om man är Vegetarian!)
- Baby Spenat
- 1msk Chiafrön
- Körsbärstomater
- ½dl Olivolja
- 1st Grönsaksbuljong
- 1tsk Gurkmeja
Gör så här:
1. Tärna alla grönsaker och frukter i den storlek du föredrar.
2. Koka Couscousen eller Quinoan enligt förpackning med en Grönsaksbuljong.
3. Blanda ner alla frukter och grönsaker med Couscousen/Quinoan och tillsätt olja, Chiafrön, Gurkmejan och kryddor efter smak.
Marina

Mmm, ser gott ut 😊

2016-10-25 | 18:35:47
Anonym

Jag är ledsen, men det där är inte en bra vegansk rätt, den innehåller kanppt någon näring som du behöver, endast kolhydrater. funkar som mellanmål

2016-10-26 | 13:10:01
Sannie

Varför bara rödpaprika om är vegeterian? :S

2016-10-27 | 12:50:06
URL: http://nouw.com/sannies



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: