Läsarfrågor:

svar på läsarfågor om min piercing, vertical labret

Vet att jag har svarat på en massa frågor om min vertical här i bloggen tidigare..
Men har fått så många frågor den senaste tiden och har lovat att göra ett inlägg, så här kommer det:

Gör det ont att ta en Vertical labret?
Det beror självklart på. Olika från person till person. Själv tyckte jag att det gjorde överraskande ont. Kan bero på att det var min första piercing osv osv.
Sen tyckte jag att det var så obehagligt att han tröck i den vertikalt genom läppen, kan inte beskriva känslan men ah, obehaglig var det. Och de hjälpte inte heller att han tröck igenom så oerhört långsamt... Men detta gör man tydligen när det gäller vertical. För bästa resultat :)

Vad kostar det?
Beror också såklart på. Olika från ställe till ställe.
Men för mig kostade det... 500:- har jag för mig. Lite dyrare än vad det brukar kosta (300-500 är vanligast) men gick till ett sjukt bra och omtalat ställe så la lätt ner den pengen!

Är den ivägen för dig?
I början var den ofta i vägen. Främst när det kom till att dricka och äta. Kan lätt fastna mellan gaffeln och spiller lätt i början när man dricker ur glas.
Själv drack jag ur sugrör hela läkningsprocessen, vilket också var "nytt" för mig- var tvungen att lägga sugröret på sidan hela tiden pga övrepluppen haha.
Sen hade jag också stora svårgheter att borsta tänderna i början. Kom alltid på något sätt emot övre pluppen :(
Läppstift är också lite krångligt. Sen kommer jag inte på något mer.

Hur lång tid tar det innan den läker?
Vertical tar oftast väldigt lång tid att läka.
Min har fortfarande inte läkt helt till 100% än, och jag har haft den i ca 10månader nu.
Kan fortfarande komma lite vätska ur piercingen, men det tillhör. Att det tar lång tid betyder inte att kroppen stöter bort piercingen eller what so ever. I sånafall blir piercingen röd, irriterar, gör ont och ah. Man märker om kroppen stöter bort den eller inte. Så ah, vetical tar längre tid med andra ord x)

kan du ta bort den under en längre tid?
Ingen aning faktiskt. Själv har jag bara tagit bort den i högst några minuter (när jag byter piercing).
Men skulle gissa att den är som alla andra piercingar när det gäller den saken?

Hur blir ärren?
Ovanligt små.
Och eftersom ärren ligger på ställen där man vanligtvis inte tänker på (under böjningen på underläppen och där man lägger överläppen) syns dom knappt alls :D

Varför sitter sin kula så högt upp på läppen för?
För killen som jag gick hos sätter den så. Vilket jag var helt medveten om. Tycker själv att det är mycket snyggare än när den sitter så att den sticker rackt ut, om ni fattar hur jag menar?
Har också väldigt små läppar så passade mig bäst med piercingen högre upp.
Sen får man en söt böjning på övreläppen när pluppen ligger direkt under den. Lite japanskt skönhetsideal där från min sida men ah x)

Pernilla

sv: är det white platinum du vill ha?

2012-05-29 | 01:45:25
URL: http://pennsi.blogg.se/
Alice - Bilderbyalice

sv: samma! allt bra? (:

skit snygg! :D

2012-05-29 | 16:27:03
URL: http://bilderbyalice.se
K A J J A

Bra svar :)



Sv. Det är lugnt :)

Har du gjort idag då? :)

2012-05-29 | 17:14:26
URL: http://knaskajja.blogg.se/
Emmy

sv;

Hahaha förstod att du skulle göra det.. :)

2012-05-29 | 17:21:31
URL: http://eeemmylam.blogg.se/
Yaryel Nn

kan inte du visa hur du brukar sminka dig? :)

2012-05-30 | 22:07:28
URL: http://climbingoverfences.blogg.se/
Cattie - everything changes Whether you like it or not

Nice! :3

Du passar jättebra i den piercingen. c:

2012-06-03 | 09:00:06
URL: http://caetty.blogg.se/



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: