Makeup.

Mina bryn blev superlånga idag (därför min lugg täcker halva brynet haha) och försökte därför att få hela ögat att se längre ut genom att dra eyelinern längre än vad jag brukar göra. Det blev väl sisådär. Föredrar att ha kortare eyelinerstreck :/
 
Appropå eyeliner, jag har filmat en smink tutorial men min Movie Maker vill inte spara ner min video när jag har fixat den.. har försökt typ tusen gånger och jag fattar verkligen inte vad felet är. Ska försöka redigera den på Malins data snart istället. Hoppas bara att youtube godtar mina soundtracks. De senaste gångerna jag har försökt lägga upp en video för er (jag har typ 4-5 st videos på youtube som inte är godkända utav youtube som jag ville visa för er...), har ni några tips om hur jag kan lägga upp en video på youtube med låtar i bakgrunden utan att youtube får damp?
Anonym

Nej, med tanke på att det bryter mot upphovsrättslagar. Man får inte använda musik utan tillstånd ifrån upphovsmannen.

2014-02-07 | 12:34:56
Anonym

Du kan inte använda andras musik eftersom det inte är du som äger rättigheterna till den. För att använda licenserad musik måste du i de flesta fall ha fått tillstånd ifrån upphovsmannen.

Svar: Men det är ju en jättefånig lag som Youtube har lagt till. Jag menar det finns ju fullt med videos på youtube med andras musik. Musik är ju till för att delas och lyssnas på. Jag har läst på om detta en massa de senaste dagarna och det känns bara mer och mer löjligt. Visst om vissa artister inte vill ha sin musik delad (tror inte det finns några dock) så kan dom väl meddela youtube det? Men att att ta för givet att verkligen ALL musik som inte kommer från orginalartisterna är bara löjligt... Jag länkar ju och visar på mitt klipp vart musik kommer ifrån iallafall. Dom tjänar mer på att få sin musik delad än raderad :s
MissNosebleed

2014-02-07 | 12:39:30
Anonym

I.E. du bryter mot flera upphovsrättlagar om du laddar up andras musik på youtube.

2014-02-07 | 12:40:56
Anonym

I.E. du bryter mot flera upphovsrättlagar om du laddar upp andras musik på youtube.

2014-02-07 | 12:41:49
Anonym

I.E du bryter mot flera upphovsrättlagar om du laddar upp andras musik på youtube.

2014-02-07 | 12:42:53
Anonym

I.E. du bryter mot flera upphovsrättlagar när du laddar upp andras musik på youtube.

2014-02-07 | 12:44:10
Elizabeth

Snyggt!! Ser framemot dina tutorials!

Svar: tack så mycket! Bra! ;D
MissNosebleed

2014-02-07 | 13:22:37
URL: http://www.eruiel.blogspot.com
Tsimtsim ☆ Alternative & Geek blog.

Woo! Ser fram emot tutorials! Tyvärr vet jag inte hur man ska gå tillväga för att slippa att youtube tar bort musiken ):

2014-02-07 | 16:34:16
URL: http://rocketboyy.blogg.se/
Anonym

Konstigt att det blev så många inlägg:s

Men lilla du, det är inte "Youtubes lag", det är en riktig lag och i teorin kan man åka riktigt i skiten av att använda upphovsrättskyddad musik.

Jag skulle inte säga att musik är till för att delas eller att alla artister vill ha sin musik delad, då det är den mentaliteten som folk anser gör fildelning en bra grej, men i verkligheten så får inte musikerna någon ersättning för det.


Det är samma med youtube, de får ingenting utav att du använder deras musik på dina videos, såvida du inte ger dem betalt per person som kollar på ditt klipp. I de flesta fallen är det inte ens musikerna som håller koll på sånt utan juristsektionen av skivbolaget musikrättigheterna tillhör.

Det är personen eller företaget med rättigheterna som bestämmer vad som ska tas ner, och allt som du försökt ladda upp men inte kan pga musiken är redan förbestämt av upphovsmannen att detta får inte laddas upp. Och om du lyckas hitta en låt som du kan ladda upp är det ändå en chans att dom tar ner den i efterhand.

Upphovsrättlagar är en viktig del av branschen och det är sämst att folk tycker att musiker ska jobba gratis. Det är därför det är två delar i branschen som förklarar sig själva ganska bra: Showbusiness (då show och business.)


Det är samma princip som att du skulle designa något snyggt klädesplagg, eller måla en tavla eller något, inte vet jag. Någon tycker det är snyggt, och massproducerar DIN produkt som DU har lagt hårt arbete på, utan att du får någon ersättning- med mentaliteten "Men det är klart det ska delas?"


Där fick du en liten inblick i det i alla fall, blev kanse lite långt.

2014-02-07 | 22:18:59
Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥

Lite mer "okända" artister brukar fungera. Men jag gjorde en tutorial om någonting nån gång med en Green Day låt och det gick bra? Länkade såklart då också, för det ska man vara noga med! Annars tas det bort direkt :c

2014-02-07 | 22:20:05
URL: http://neapocalypse.blogg.se/



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: