NIKKO dag 1 del 1

 Hemma i Yokohama igen! Åhhh så skönt. Resan till Nikko var helt underbar men så otroligt kallt!
Det kändes som om man var i Norge eller nått, det var berg överallt, riktigt riktigt riktigt vackert.
Åkte dit med tjejerna, Akseli, Andreas, Marcus och Wen.
Det var första gången vår kompis Wen hade utsatt sig för sån kyla btw (han på bilden under). Han fick uppleva snö också men det tar jag i ett annat inlägg hehe
Det fanns en massa vattenkällor överallt också där man kunde dricka rent vatten från bergen. 
 
Vi började första dagen i Nikko med att bara gå runt i staden. Lyckades hitta en pytteliten kyrkogård med en massa buddha statyer och ett litet tempel.
Hittade en massa kristall liknande saker på marken överallt i kyrkogården. En påminnelse om hur otroligt kallt det var där!
Killarna bestämde sig för att gå upp för hela berget... vilket tog dom en timma medans jag och tjejerna kämpade med att komma upp från kyrkogården ahah, hade mina creepers så det var inte det lättaste. Jag och Elin gav snabbt upp och gick ner igen, vi skulle upp på ett annat berg senare ändå så vi missade inte så mycket genom att sitta vid alla buddha statyer istället :)
Staden var otroligt vacker. Väldigt japansk och gammeldags. 
 
Vi bodde i ett hostel en bit från Nikko som kändes väldigt traditionellt japanskt. Med futon madrasser och hela köret. Det var riktigt mysigt. hade dock svårt att sova pga kylan så sov med alla kläder jag hade med mig haha...
 
Visar mer bilder och skriver mer om vår resa i Nikko snart. Det är så himla mycket bilder och saker som jag vill få sagt haha xD
N

Åh vilket lustigt hotellrum!

2014-01-06 | 01:27:52
URL: http://ataraktika.se
Tokyo -Love

ÅH, Nikko hade jag gärna besökt. Kanske under nästa Japanresa..

2014-01-06 | 19:56:43
URL: http://sakuradesu.blogg.se/te



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: