pinjekotte till middag?

 
I frukt- och grönsaksdiskarna hittade jag denna som jag absolut var tvungna att köpa! Vad är mer juligt än en gigantisk kotte? Den kallas för Pinjekotte och luktar underbart.
Och inte bara det, men det stod att man kunde tillaga denna samt äta nötterna från den. Hur exotiskt lät inte det, haha?
Man ska tydligen sätta ungnen på 200grader och låta kotten vara där inne i dryga en timma. Då kommer kotten att långsamt öppna upp sig och då ska man kunna plocka 40-60 st nötter från den.
 
Detta MÅSTE jag testa runt jul!
Anonym

Alltså, det är ju inte nötter som typ mandlar, det är ju pinjenötter, sånna som man brukar ha på sallad... Och du kan ju inte äta själva kotten

Svar: Haha jo jag vet, har inte sagt att man kan äta kotten? Eller var jag otydlig i inlägget? xD
☯MissNosebleed☯

2015-12-18 | 09:35:20
Marina

Vilken cool !

2015-12-18 | 19:04:28
Momlin Engqvist

Oj, vad coolt att den öppnar sig och att man kan plocka SÅ många nötter ifrån den! Du får visa bild sen när du tillagat den ;)

2015-12-19 | 16:01:05
URL: http://momlin.blogg.se/



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: