The Hunger Games.


Var som sagt presic ute med Emmi och älsklingen och såg den omtalade The Hunger Games på bio.
Kände att jag var tvungen med tanke på all reklam och all bra kritik den har fått.
Men tycker dock inte att den här filmen borde ha de.
Filmen var helt okej, men hade ett sånt taskigt slut plus en usel start så blir bara irriterad.
Det enda som jag tycker var bra med filmen var Jennifer Lawrence som spelade Katniss Everdeen.
Hon gjorde filmen med andra ord.

Sen har jag även hört mycket snack om att denna trilogi ska bli "den nya twilight", vilket jag är oerhört tveksam över. Tror verkligen inte att den kommer att bli lika stor som Twilight och Harry Potter!

Lilly

Sv. Tack så jätte mycket! :D

Haha, fast det låter väldigt jobbigt.. haha får se om jag orkar ;) tack!

2012-04-11 | 12:59:41
URL: http://thavampyrbarn.blogg.se/
Mimi

De tråkiga är att den kommer bli som typ twilight pga Josh Hutcherson eller Peeta då. Och det stör jag mig sjukt mycket på! Hur kan de som spelar störst roll om en film blir stor eller inte, en manlig karaktär?!

Nej, jag är glad att han är Peeta för jag har följt josh sen jag var 11 år och tycker om honom för hur han spelar sina roller.

Dessutom missade de alldeles för mycket så ja, den här filmen har fått väldigt omvänd kritik tycker jag.

Jennifer var en stor anledning till att den blev ok. Hade den vart med tex kristen Stewart eller någon annan hade den vart grymt dålig.

2012-04-11 | 14:11:45
URL: http://adventurelaand.blogg.se/
Mimi

De flesta som jag hört prata om filmen, och de som jag pratat med om filmen tycker att Josh Hutcherson är snygg (Visst han är jättesöt och charmig) och pratar bara om hur snygg han är osv osv osv.

Det är lite som typ Taylor lautner, många är team jacob pga att han är så sjukt snygg lite så. Visst ska man få göra så de har ja inga klagomål för. Men jag tror att det är en ledande faktor till varför den här filmen har blivit så stor.

Det är böckerna som har fått lite samma respons som typ twilight för att de är sjukt spännande och gripande när man läser dem. Men det är ju klart bara vad jag tycker :)

2012-04-11 | 18:38:20
URL: http://adventurelaand.blogg.se/
Anonym

2012-04-11 | 19:45:11
Mimi

Jag är hima duktig på o skicka tomma kommentarer jag... ;)



Men verkligen! Vad hände med Peetas ben i slutet? Vargarna, HORNET?! Jag förstår varför de gjorde hornet kantigt som de gjorde osv osv men ja Peetas ben är ju viktigt :O

Jaja man får inte ha för höga förhoppningar när de gäller böcker som blir film...

De som faktiskt har lyckats stort är Harry Potter, trots att de ändras så otroligt mycket genom åren är de fortfarande hållbara tycker jag :)

2012-04-11 | 19:47:19
URL: http://adventurelaand.blogg.se/
Candy

den verkar väldigt bra, tyvärr kommer jag missa den på bio. skulle gått idag, men jag börjar bli gammal och därför orkar jag inte hålla mig vaken till 23.30. och efter idag kommer alla mina vänner värda att besöka bion med ha sett filmen, så... får ladda ner eller köpa då dvd. hmpf!

2012-04-13 | 12:15:24
URL: http://sugarhearted.wordpress.com



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: