Q&A

 Behövde du bleka mycket innan du färgade?
Nej faktiskt inte. Eftersom att jag hade det rött innan så behövdes det bara en blekning för att det skulle bli rosa, sen jämnade jag till färgen genom att färga det.
 
 Vad använde du för blekning då?
Den starkaste blekningen jag känner till: Manic Panic's.
Vad heter färgen du använder för att få din färg?
Jag använder Directions färger Carnation Pink blandat med White toner (och blandar alltid min blaning med Balsam för att få en mer "pastel färg"). Använder även Silvershampoo innan hårfärgningarna för att få en mer kall nyans :)
 
 
Hur kom du på att du ville ha just den färgen?
Har alltid velat sticka ut från mängden och såg några bilder på tjejer med rosa hår på Tumblr som var helt gaaalet snyggt så tänkte vafan jag testar! ;)
Har lagt ut några utav dom bilderna som gav mig inspiration i kategorin Inspiration.
 
 
 Är det svårt att hålla de i samma färg länge?
Ja ganska. Det är svårt att ha "roliga" färger som håller länge jämfört med vanliga färger. Men jag gör mitt bästa genom att tvätta håret så sällan som möjligt. Ska även snart försöka få tag i en färgbomb med rätt färg som hjälper färgen att sitta kvar bättre :)
 
Är ditt hår mycket slitet efter all tupering/färgning/blekning etc?
Haha ni anar inte. Är i stort sett dött! Har blivit värsta hårmördaren på senaste tiden :(
 
Varför färgade du från rött?
För vill som sagt sticka ut från mängden och kände inte att jag gjorde det i mitt röda längre. Let's face it, precis ALLA färgar håret rött just nu.. Är ju inte allternativt längre :/
 
vad har du haft för färg på ditt hår?
Har haft blont, blont med svart underhår, svart, svart med blont underhår, brunt, vitt, knall rött, mörk rött, mörk rosa, rosa, isrosa (typ alla rosa nyanser) och ah, haha det va dom!
 
Har ni fler frågor så passa på och fråga i detta inlägg!
Kaisa - Hårfärgning, humor och hästar

oj, 40 vol på blekning o.O ska man inte använda det bara om man har typ svart hår?

2012-07-28 | 19:18:43
URL: http://kaisasplanet.blogg.se
Andreéa

skulle också vilja ha rosa hår, men jag har för mörkt hår i grund och botten så det skulle bara slitas sönder :(

2012-07-28 | 19:32:38
URL: http://venomousvisions.blogg.se
Pernilla

Kör i din revlon 500 färgbomb i håret i bara nån sekund och skölj ur så blir det så rosa kan jag allt lova dig.
Har du i det längre så blir det dock knallrosa så det får du va försiktig med. Annars så går den ju ur mer o mer efter varje tvätt.
Ett billigt & mindre slitsamt tips :)

2012-07-28 | 20:41:19
URL: http://pennsi.blogg.se
Carolina

Hmm, funderar på att färga någon pastellfärg. :)

2012-07-29 | 22:20:29
URL: http://kaotiskt.blogg.se
Linnea

Typ alla har ju rosa hår nu?

2012-07-31 | 19:07:01
MissNosebleed- En av Sveriges största Allternativa Konstbloggar!

Svar till Linnea: Ah har också lagt märke till att fler o fler blir rosa håriga nu för tiden... men men! Känner mig tillräckligt annorlunda i rosa så det duger för mig x))
Kramar Louise Nosebleed!

2012-08-01 | 16:58:54
URL: http://missnosebleed.blogg.se



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: