Favorite Dogs!

Såg nu att EpicFaiil hade skrivit om en liknande sak på hennes blogg... jag som hade tidsinställt detta inlägg två vecka framåt så jag skulle kunna slippa göra inlägg nu när jag vilar här på landet. Men men, tänker inte slänga mina söta bilder som jag har kämpat med för de! Nu har jag iaf nämnt henne och länkat, så hon borde inte bli sur xD
Anyway, tänkte visa er mina favorit hundraser! Som ni kanske redan vet så är jag svår pälsallergiker och kommer nog därför aldrig kunna skaffa ett pälsdjur under mina år i livet. suck på de. Och jag är inte heller någon hund-person om jag ska vara ärlig. Jag har alltid föredragit katter och gör det fortfarande. Men haha detta är iaf mina favorit hundar:
Måste nog vara vääärldens gulligaste hund?!? Kinesisk spetshund med välbalanserad, proportionerlig och kompakt hund med stolt och värdig hållning. Tungan är något som är rasens signum, den är nämligen helt blå. Hur charmigt som helst ju! 
Äre bara jag eller påminner inte Chow Chow lite om en panda btw? (tror det var de som fick mig att falla för denna charmiga hundras)
 Detta måste ju vara världens coolaste hund! Helt ärligt, kolla på dom där ögonen. Fatta vilken respekt man måste få när man går med en sån hund på gatorna!
Husky är en slädhund från Alaska. Den är väldigt stark, köldhärdig och uthållig och passar bäst hos friluftsintresserade ägare, eftersom dessa hundar behöver mycket motion.
 Många utav er har säkert sett filmen Hachiko? Jag själv blev helt kär i Akita Inu efter den filmen! 
Akita Inu är en japansk spetshund med en fantastisk historia. Akita är en utav de mest pålitliga hundarna som finns, som är lugn och tycker om att lära. den kan däremot vara lite svårdresserad och envis och brukar inte rekommenderas som förstagångshund.
 
Om jag inte var pälsallergiker hade jag troligtvis övervägt att skaffa en av varje utav dessa hundraser! Samt en nakenkatt och en panda såklart. Och får inte glömma en ödla, fladdermus och en rosa mal också! :3
 
Vilka är era favorit raser när det gäller hundar? Och vilka djur hade ni valt att skaffa om ni fick välja fritt?
Michan- Beauty by M

Portugisisk vattenhund! Finns ingen lydigare,snällasre, roligare och framförallt gladare hund än portisar. Dom är fantastiska :) Dessutom är dom extremt allergivänliga :D
Min sambo är pälsallergiker men han känner inte alls av vår Athena :)

2013-07-15 | 13:09:43
URL: http://beautybym.se
Amanda

^jag har också hört mycket gott om portugisisk vattenhund, synd bara att dom ser så hemska ut... :(

2013-07-15 | 13:37:45
Annie.H

Älskar hundar!
Har haft en Siberian Husky och Jack Russell.

Mina favorit hundraser: Fransk Bulldog, Samojed, Siberian Husky och Grand Danois :)

Svar: Åhhh älskar Samojed nu med!! :'33
MissNosebleed

2013-07-15 | 13:50:58
URL: http://aanniehanhela.blogg.se
Anonym

Bulldog, mops och chow chow :D

2013-07-15 | 15:12:17
Pennsi

fast ödlor kan du ju skaffa haha de kan man inte vara allergiska mot, sen så är pudeln en hund som man kan ha trotts allergin för de har inte samma sorts talg som andra hundar.
Som svar på din fråga ^
Schäfrar kommer alltid att vara bästa hundrasen, men jag är väldigt sugen på o skaffa en grand danois och en papillon ;)

2013-07-16 | 01:06:55
URL: http://pennsi.blogg.se
Blubb Svensson

Siberian Husky kommer alltid att vara min favorit. Skaffade min första egna för ett par månader sedan, det är helt underbart! :)
Jag är pälsallergiker men känner inte av något från min hund eller någon annan polarhund jag träffat på. :)

2013-07-16 | 03:01:18
URL: http://blubbsvensson.blogspot.se/
Céline

Hej Lollo! =^~^=
Jag älskar alla hundraser men om jag ska välja är det nog min egen hund som är Lagotto (som dessutom är allergivänlig^^) Dobermann, Rottweiler, Labrador, Dalmatin och små pudlar XD ganska många hehe.....

2013-07-16 | 05:06:40
URL: http://sunnykingdom.devote.se/
Pam-RandompiecesofaMind

älskar filmen Hachiko!...och så synd att du har pälsallergi:(..
Jag har alltid velat skaffa hund o mina favvoraser e Dansk svensk gårdshund,welsh corgi pembroke o Västgötaspets=)..

2013-07-16 | 08:46:04
URL: http://punkpoeten.blogg.se
johanna

så himla söta!

2013-07-16 | 12:53:50
URL: http://overklighet.blogspot.com
Isabella ~ Foto & Vardag

Leonberger, Finsk Lapphund och Alaskan Malamute är nog de raser jag gillar mest.. och Akita då, älskar stora långhåriga hundar haha. :) Min pappa är också pälsallergiker, förutom just hund och vissa kattraser tydligen

Svar: ah men det är samma här haha, älskar lite större hundar och mycket päls ska det va xDAh det är olika från person till person, för min del är häst och alla kattraser värst... D'':
MissNosebleed

2013-07-17 | 14:05:15
URL: http://isabellalouiseberger.blogg.se
Susanne

Hade en Svensk Lapphund när jag växte upp. http://www.skk.se/hundraser/svensk-lapphund/

Har haft dobermann också. Älskar typ alla raser utom små ettriga saker. :P

Svar: jaha åh det visste jag inte! Tror mamma hade nån lapphund också när hon var liten :D
MissNosebleed

2013-07-22 | 13:29:11
URL: http://skapmat.blogg.se



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: