L´ORÉAL

Har blekt håret idag! Behövdes verkligen. Hade värsta utväxten.
Samt att den blåa färgen gick bort efter bara två tvättar (med shampoo), så nu efter min blekning är jag helt vithårig igen så den blåa färgen ska fästa bättre vid hårbotten och stanna kvar troligtvis lite längre :D
 
Passade även på att färga Pontus hår svart igen, vilket också behövdes haha!
 
Svarar på en läsarfråga också nu när jag ändå pratar om hår haha:
Hej min fina läsare!
Till den blåa färgen jag hade då använde jag mig utav Directions hårfärg Lagoon Blue blandat med en massaaaaaa Balsam. Men funderar på att blanda in lite vit hårfärg från Direction nu nästa gång jag färgar för att få en mer silverblå färg :D
Linn

Det är nog bra att blanda i vit färg istället för balsam på det sättet att färgen sätter sig bättre i håret! Färg blandat med balsam har gått ur väääldigt snabbt på mig iaf ;u; <3

2013-05-12 | 21:26:22
URL: http://misstretton.blogg.se/
Carro - en emo/scene bloggerska

Måste fråga, vilket hårfärgmärke gillar du bäst? Alltså inom toning? Min egna favorit är helt klart Directioners :) Kramisar Carro

Svar: aaah min favorit är nog endå Directions med! typ den enda jag brukar använda men äsch xDKramar
MissNosebleed

2013-05-12 | 22:11:45
URL: http://quiethell.blogg.se/
Jackie H

Haha, alltså. Ska du ha en pastell färg så måste du använda den "hårfärgen" du skapar med balsam, ha som ditt nya balsam. Alltså när du tvättar håret. Tvätta två gånger med schampo som vanligt (du får söka upp själv varför man ska det) och sen använda den hårfärgen som balsam. Då går den inte ut för du fyller på med färg hela tiden. Dock ska du ha det balsamet i ca 2-3 minuter. Däremot när du ser att du måste färga om (efter ca 2 veckor), så tar du bara fram din burk med din "hårf ärg". Som antagligen står i duschen eftersom de är ditt nya balsamoch kladdar i håret samt låter vara i, i minst 1h and volá din pastell blåa färg håller hur länge du vill. Svårare än så är det inte ^^

Svar: Ah hade tänkt göra så när jag färgar hela håret. Just nu känns det ganska så omöjligt att kunna dela av halva håret och bara färgar ena sidan blå i duschen utav att missa eller färga fel xDMen har hört att det ska funka superbra annars så ska ta och testa det sen! ;)
Kramar
MissNosebleed

2013-05-12 | 22:41:28
URL: http://damndirtyd0lls.tumblr.com
asdfghjkl

Kan du inte göra en video nästa gång du färgar håret och visa hur du gör?

Svar: Jo ska försöka! xD
MissNosebleed

2013-05-13 | 12:10:07
Jackie H

Dela upp håret innan! :D

Svar: ah gör det, eller vad menaru? xD
MissNosebleed

2013-05-21 | 14:21:28
URL: http://damndirtyd0lls.tumblr.com
Jackie H

Alltså ta en pinnkam och dela upp håret i två toffsar. Så du inte blandar ihop färgerna! Så du tvättar ena sida först - sätter upp den i toffs igen. Sen den andra. Så riskerar du inte heller att det blåa färgar av sig på det blåa!

Svar: ah ska testa nästa gång jag tvättar håret! ;D
MissNosebleed

2013-05-21 | 16:00:17
URL: http://damndirtyd0lls.tumblr.com
Jackie H

Hahaha, menar på det blonda :C

2013-05-21 | 16:00:41
URL: http://damndirtyd0lls.tumblr.com



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: