Japanska toaletten!

Det finns två olika slags toaletter i Japan. Den äldsta är en enkel typ av toalett där användaren sitter på huk över toaletten som är placerad i golvhöjd.
Dagens moderna japanska toaletter är dom såkallade Washlet  ウォシュレット Woshuretto och finns installerade i mer än hälften av hushållen i Japan. Jag har stött på denna märkliga toalett flera gånger nu och jag blir lika rädd varje gång jag sätter mig på den. Den har nämligen väldigt många avancerade funktioner som sällan återfinns utanför Asien. Beroende på toalettmodellen kan dessa toaletter vara designade att automatiskt lyfta toalettlocket när man närmar sig, tvätta sig (där nere) med vattenstrålar (inklusive flera puls- och massagefunktioner), eftertorkning med varmluft samt automatisk spolning och nedfällning av toalettlocket efter användning.
 
I vårt hus har vi som tur är en "vanlig" toalett (sånna som finns hemma i sverige) fast med ett handfat uppe vid toan (kallas för 洋式). Haha vi trodde att det var smuttsvatten första veckan men fick reda på sen att det funkar som ett litet handfat. Vattnet är rent och inte toalettvatten som vi trodde! xD
Vattnet som kommer upp i handfatet rinner sedan ner i tanken för att användas vid nästa spolning. Väldigt miljövänligt om ni frågar mig!
SUGARSIN - Med spår av unicorns

haha herrregud :D

2013-11-08 | 17:01:29
URL: http://www.sugarsin.blogg.se
Anna Röd - Nörd & Filmskapare

Hahahahah sjukt flippat men ändå coolt xD!
Toaletterna i Thailand (några iaf) är också väldigt... speciella xD

Svar: hahaha kan tänka mig det xD
MissNosebleed

2013-11-08 | 17:15:11
URL: http://www.xn--annard-0xa.se
Lee

Jag hade nog inte vågat använda den där avancerade toan o.o

Svar: hahah nää och jag förstår varför! xD
MissNosebleed

2013-11-10 | 01:34:13
URL: http://clover.blogg.se



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: