Tempel nr1

Här kommer tempel nummer 1. Som buddhist betydde detta oerhört mycket för mig! Stod och gjorde alla ritualer jag kunde. Försökte se och ta in så mycket jag klarade av. Och försökte att inte deppa ihop pga att min kamera var död på batteri i ett sånthär tillfälle... Haha. Men det var helt underbart! Lyckades till och med ta oss till ett till tempel sen, som jag visar i nästa inlägg!
Innan man går in i ett Shinto/buddhistiskt tempel ska man fylla dessa skopor med vatten och hälla på händerna. Det är för att du ska vara ren när du möter andarna.
Sen när man kommer in ska man slå på en gigantisk grej för att väcka andarna, sen klappa två gånger och bugar en gång för att andarna ska höra dig, sen håller man händerna ihop medans som man önskar sig nått och sen buga en sista gång för att tacka. Ska visa och förklara bättre sen nångång framöver!
Förlåt för dom suddiga och tassa bilderna... men som sagt, kameran dog så det var inte mycket mer vi kunde göra åt saken :(



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: