Baozi?

Idag blir det världens godaste kvällsmål! En ugnsbakad bulle med nån japansk maträtt i mitten. Hur god som helst! Vet dock faktiskt inte vad dessa heter... Elin kallar dom för Xiao Long som dom heter i Kina, men jag har bara testat Baozi som är väldigt liknande, så vet faktiskt inte vad de heter.
Någon annan som vet? :D
Ska upp tidigt imorrn. Det är ingen skola men vi ska endå till skolan för en öppningscermoni och för en middag med dom i skolan, sen ska jag på möte med Design klasserna ang. modellgrejen!
Sen efter skolan måste vi storhandla mat...
Det är så svårt att handla mat här i Japan, man vet inte ens vad hälften är för nått och man kan inte läsa på paketen heller för nästan allt är skrivet på Kanji. Så vi har fått testa oss fram hittills i mataffärerna.
Igår köpte tillexempel Celine ett paket drickyogurt som vi alla trodde var mjölk, vi hann hälla i våra te koppar och upptäckte direkt hur surt det började lukta xD
Mjölkprodukter är btw väldigt begränsat här i Japan. Det finns väldigt lite smör och ost. För att inte tala om mjölken. De flesta här är laktosintoleranta och undviker mjölkprodukter överhuvudtaget.
 
Ahja nog om det haha! Ska lägga mig nu! Skriver mer imorrn!
Bona Dea

Det är ju faktiskt nästan bara i norden som man klarar av mjölk i vuxen ålder! I andra delar av världen brukar man förlora det.. Sjukt nog! xD
Låter gott med bullgrejen!

2013-10-17 | 20:59:05
URL: http://faunabonadea.blogspot.se/
Heza

Det är ju nikuman!!!! Det står det med kanji på påsen xD 肉 , niku som betyder kött. Nikuman är det absolut bästa jag vet! ;_;

Svar: BRA TACK! alla vi har undrat i flera veckor nu! xD
MissNosebleed

2013-10-17 | 21:14:42
Heza

Jag drack mjölk varje dag i Japan... :o

Svar: klart det finns mjölk, men det är svårt att hitta i affärer här! Kaffe däremot finns överallt!! xD
MissNosebleed

2013-10-17 | 21:17:19
Miss Naily A Fucking Rockstar!

Det har jag funderat på många gånger hur man handlar mat i ett land där allt står på ett annant språk, he he. Man får helt enkelt testa sig fram och i bästa fall får man sig en överraskning:)

Miss Nosebleed: Jag förstår vad du menar med tjockare, hade jag inte glömt barnlåset på spisen så hade nog sirapen fluffat till sig lite. Ögonfärgen är min riktiga, dom är typ mörkgröna fast alla tror att dom e bruna:)

Kram på dig

2013-10-17 | 22:49:28
URL: http://www.fames.se/missnaily
Sibba - 17årig mamma med en alternativ stil

Ser typ ut som en japansk variant på kroppkakor :D

2013-10-18 | 10:28:19
URL: http://sibba.blogg.se



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: