Smörgåstårta

Igår var vi, som sagt, hemma hos Amanda i hennes Share house för att fira hennes födelsedag!
vi gjorde tre stora Sumoogosutootaa (vår översättning i katakana på Smörgåstårta så japanerna skulle förstå haha). Gjorde en med tonfisk och grönsker, en med ägg och frukt, och sista med skaldjur!
 
Hennes share house är tydligen en utav Japan största, det bor flera hundra där. Så det var riktigt fräsht, skulle dock inte välja att bo där istället för mitt lilla totoro hus med tanke på den långa resvägen, den dyra hyran och jag skulle nog aldrig få en riktig "hemma känsla", som jag redan har fått i mitt totoro hus :3
 
Men roligt var det! Vi stod med varsitt vinglas i handen, pratade och tog upp hela deras kök, haha 11 personer skulle försöka sammarbeta, men det gick bra, tårtorna blev supergoda! Till och med så goda att det tillslut dök upp en massa japaner som ville smaka. Slutade med att 7-10 styckna kom och åt upp det som blev över! xD
Anonym

Gott det ser ut!!! ....kom hem och laga till oss istället vet ja;) kram Marina

2013-10-25 | 23:27:24



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: