Finding.

Igår kunde jag inte sova överhuvudtaget.
Var så otroligt nervös, hade tusen tankar i huvudet.
Brukar alltid smsa Pontus när jag har svårt att somna (för er nya läsare så har jag en sömnsyndrom som gör det svårt för mig att somna vissa kvällar) och brukar prata i telefon när det verkligen inte går att slappna av. Och att veta att jag alltid har haft Pontus vid min sida eller via telefon fick mig att få panik igår kväll. Hur ska jag göra när jag möter dessa problem i Japan? Vi kommer att ha helt olika tider- när jag lägger mig på kvällen kommer det vara tidig morgon här i sverige och Pontus är aldrig uppe så tidigt... Kommer inte kunna ringa han. Han kommer inte svara på mina sena kvälls sms. 
 
Men som jag såg Ted säga idag på tvn: "If you're not scared, you're not taking a chance, and if you're not taking a chance... What the hell are you doing?"
 
Det är inte bara min dröm som drar mig till Japan.
Jag har alltid haft svårt för förändringar, jag är väldigt tillbakadragen, självkritisk, bortskämd, förlitar mig oftast på andra och har alltid haft svårigheter att sova borta. 
Detta är sidor hos mig själv som jag inte tycker om. Jag pushar mig själv till ett fritt främmande land för att få dessa sidor att försvinna. För att komma över mina största rädslor och utvecklas som person.
 
Jag är beredd på att mitt år i Japan inte bara kommer att vara en dans på rosor, det kommer att komma en massa svåra stunder. Men jag ska göra mitt bästa för att lära mig något viktigt från dom och därefter växa som person!
Sam ★

Önskar dig allt bra i Japan, och att det ska gå bra trots att tiderna är så olika och så. <3

Svar: Tack så mycket Sam! <3
MissNosebleed

2013-09-25 | 21:14:56
URL: http://simsky.blogg.se
Michi - Sveriges största creepy cute blogg

Det kommer bli så bra så! :) Annars får du väcka honom tidigt ^^ HIHI

Svar: Tack så mycket! hahah jaah får väl ta och göra det! xD
MissNosebleed

2013-09-25 | 21:43:48
URL: http://soldies.blogg.se
Bona Dea

Stakt!
Jag tror det kommer gå bra! Du få kanske smsa dem där tjejerna du skulle åka med ibland osv? Kanske be Pontus skicka röstmeddelanden som du kan lyssna på när det är svårt på kvällarna?
Ha det fint!

Svar: Jaah jag kommer säkert på någon tillfällig lösning, så det löser sig!Tack detsamma fina du! <3
MissNosebleed

2013-09-26 | 10:46:13
URL: http://faunabonadea.blogspot.se/
Lilly

Ted är bra. <3 Min sambos (favvisfilm faktiskt,så därför har han Ted i sin header.) Det kommer att gå bra ska du se. :)

2013-09-29 | 08:49:05
URL: http://babydollsugardust.blogg.se/



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: