青木ヶ原

Under mina "Golden days" ska jag och några kompisar åka till Fuji och bland annat besöka Aokigahara skogen!!
Det har vart på min måste-göra-i-japan-lista sen ett år tillbaka och om några dagar ska jag äntligen dit!
Aokigahara, även känd som Suicide Forest, är en skog nedanför Fuji-san. Skogen känns vara bebodd av demoner enligt den japanska mytologin och en utav världens kändaste platser att ta självmord på. Där dör ca 100 personer varje år och är rankad som nr1 av alla läskiga ställen i världen!
Det som händer där är såklart superhemskt, och jag tänker inte besöka skogen för att begå självmord! Jag vill dit för att det är sån känd plats och för att ta en tyst minut för alla som har dött där. Japan gör såklart allt dom kan för att stoppa detta. Dom har bland annat satt upp en skylt precis vid ingången av skogen där det står "Your life is a precious gift from your parents. Please think about your parents, siblings and children. Don't keep it to yourself. Talk about your troubles." och det är där jag tänker stanna. Jag ska även försöka köpa lite blommor eller nått att hedra dom döda med.
Här är en video för er som fortfarande är nyfikna på skogen:
 
Bilder från Google.
Momlin

Åh vad hemskt att så många tar livet av sig just där D:

2014-04-30 | 18:26:51
URL: http://momlin.blogg.se/
Tsimtsim ☆ Alternative & Geek blog.

så hemskt egentligen men verkar vara jätte vackert där :/

2014-04-30 | 19:45:06
URL: http://rocketboyy.blogg.se/
melinda emilia ♥

Åh, alltid velat se den skogen <3

2014-04-30 | 19:48:11
URL: http://melindaemilia.se
Johanna

gud vad hemskt :(

2014-04-30 | 21:19:11
URL: http://overklighet.blogspot.com
Loubo

*sägs *mytologi *begå självmord *superhemskt

Jag tycker otroligt mycket om din blogg, men det är alldeles för ofta du stavar fel, särskriver osv osv att det i slutändan blir störigt och upplevs otroligt oproffsigt. Du borde se över det du skriver lite oftare, bara ett tips. :)

Svar: Jag ber så mycket om ursäkt. Jag har svag dyslexi och Svenska (samt Engelska) har alltid vart mitt sämsta ämne i skolan. Att skriva är därför inte är min starka sida. Jag försöker att läsa igenom mina inlägg flera gånger innan jag publicerar dom men ibland har jag inte tid för det. Förstår om det blir störigt, men jag gör mitt bästa! :)
MissNosebleed

2014-05-01 | 14:05:40
Lilly

Träffade du den goda väktaren när du var där? :)

Svar: näää tyvärr inte :(
MissNosebleed

2014-05-18 | 13:13:08
URL: http://babydollsugardust.blogg.se/



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: