Movie Night

Jag har precis kollat klart på filmen The Secret Life of Walter Mitty tillsammans med Pontus över Skype.
Handlingen är så enkel att man kan skriva den på en servett bokstavligt talat, men det gör inte så mycket då man njuter så på vägen. Filmen handlar om en väldigt ensam man vid namn Walter Mitty. Han har suttit på sin post som bildansvarig på Life Magazine i 16 år och bokstavligt talat inte upplevt ett smack under sitt drygt 40-åriga liv. Han drömmer däremot dagligen om att rymma från verkligheten och att göra galna saker.
Filmen börjar med att tidningsförlaget Walter jobbar på ska läggas ned pga att fotografiet som ska fronta sista numret och som vanligtvis är Walters ansvar är försvunnet och Walter tvingas ut på riktiga äventyr för att hitta det.
 
Filmen var väldigt bra! Älskar natur och livsfilmer. Och jag är helt förälskad i konceptet de har i filmen. Att börja leva. Se världen. Deras motto i Life Magazine där Walter jobbar samt ett citat som dök upp flera gånger i filmen var "To see the world, things dangerous to come to, to see behind walls, draw closer, to find each other, and to feel. That is the purpose of life." Underbart citat. Får lust att tatuera in den för den är så klockrent, haha!
Kände mig även stolt när jag såg den här filmen för min mamma har alltid sagt till mig "Res och se världen när du är ung och har möjligheten till det. Var inte rädd för att leva." Och ni som läser min blogg flitigt vet att jag  precis har börjat min resa. Jag tog mitt första stora steg att flytta från mitt lilla rum hemma i Sverige till ett eget hus på andra sidan jorden! Livets mening att gå in i det okända. Och det är precis vad den här filmen handlar om.
 
Jag blev dock lite rastlös under filmen för ville bara springa till Narita Airport för att flyga iväg och se mer av världen! Hahaha. Samt att jag inte är så förtjust i huvudskådisen Ben Stiller. Har aldrig tyckt han uttrycker sig bra i filmer. Och jag hade velat se mer av världen i filmen, mer platser och mindre dagdrömmande.
 
Så filmen får 3/5 stabila droppar av mig. Lutade åt en 4.a, men var något som fattades för att jag skulle ge det. Någon annan som har sett den här filmen? Vad tyckte ni? Tell me :D
Nathalie

Såg filmen och satt och njöt av alla platser han besökte och ville som dig ut på äventyr, tyvärr var väl filmen i sig inte min typ av film så den blev lite långtråkig ibland ^^

Svar: jo precis, jag förstår vad du menar ^^
MissNosebleed

2014-04-23 | 20:55:52
URL: http://chelita.blogg.se/
Ellie

Jag såg den på bio faktiskt. Hade inga förväntningar och gillar inte heller Ben Stiller så mycket. Men gillade den. Skulle nog kunnat ge den en fyra. Men nu i efterhand så är det inte en film som jag kommer ihåg. Men absolut sevärd ;)

2014-04-23 | 22:00:33
URL: http://ellinorfagerholm.devote.se



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: