Mt.Fuji

Mt. Fuji är Japans symbol, och en dröm för vandrare. Jag har velat bestiga berget sen jag för första gången la mina ögon på den. Men med sina otroliga 3776 meter i höjd är detta ett mycket svårt berg att besiga. 
Berget är indelat i 8 st stationer. Erfarna klättrare erkänner att vandra till toppen av Mt. Fuji är en allvarlig utmaning. De flesta människor börjar på den 5: e stationen (2305 meter) och en del klarar fortfarande inte att nå till toppen på grund altitude sickness, trötthet, eller en underskattning av svårighetsgrad.
Mindre än 1% av Japans befolkning har klarat av att bestiga Mt Fuji och även de som försöker lyckas inte alltid. Att kunna säga att man har lyckats besiga Mt.Fuji ger alltid någon form av utmärkelse från japanska folket. Det är en sån otrolig upplevelse som bara ett få antal människor på jorden har lyckats göra. Och som en person en gång sa "it is not the mountain we conquer but ourselves".
Och med det sagt börjar jag min vandring upp för detta mäktiga berg (eller vulkan) på lördag och inleder mitt livs största utmaning!
Tokyoyo

Åh, hade gärna velat bestiga Fuji-san. Men de har väl bara öppet under en ganska kort period?
Tjusiga foton, har inte lyckats få nån så fin sikt över Fuji men min pojkvän mellanlandade i Tokyo när han skulle till Kina och fick en helt amazing bild! Lite avis. *__^)

2014-08-15 | 10:08:33
URL: http://tokyoyo.se
Momlin

Wow, häftigt! Lycka till :D

2014-08-15 | 12:23:03
URL: http://momlin.blogg.se/
Mamma

Lova mig att du är försiktig!!! Du är modig som få, o jag är imponerad :) Lycka till hjärtat mitt! Älskar dig <3

2014-08-15 | 12:53:06
Daniella 🌙

wow!!!!

2014-08-15 | 14:07:48
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Anna ⚡

Vad häftigt, lycka till!

2014-08-15 | 16:29:07
URL: http://annamarklunds.blogg.se
Marina

Hej igen! Vi pratade om din kommande bergsklättring på jobbet idag, en arbetskamrat berättade att man kan få näsblod på hög höjd så ta med lite blodstillande vadd eller liknande. Kram kram, lycka till på er!!:)

2014-08-15 | 20:31:01



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: