N3

Imorrn ska jag ta (eller försöka att ta) N3!!
Är sjukt nervös... Håll tummarna för mig?
Idag ska jag göra allt annat än att förbereda mig inför provet, haha. Jag ska försöka ta bort så mycket stress som möjligt och bara ha kul. Tänka på annat med andra ord! Jag och Pinky ska hitta på lite äventyr :)
Mitt "bevis" på att jag ska ta N3. Måste ha detta lilla block för att kunna komma in, som ett bevis på vem jag är och att jag har betalat för att ta det här provet. Haha. Ser ut som ett litet troll på bilden, yes, haha!
Nathalie ~ Liquify

Vad är N3? :o

Svar: Det är ett internationellt prov om hur bra man kan japanska. Det finns 5 steg (eller prov), då N5 är grundlig japanska, N4 är att man kan prata och förstå det mesta, N3 är flytande japanska, N2 är lika bra japanska som japanerna själv, och N1 är japanska som ingen pratar haha, då pratar man oftast BÄTTRE än många japaner. Man behöver N3 eller N2 för att kunna läsa vidare i japanska. Och N1 är endast för att skryta haha xD
MissNosebleed

2014-12-06 | 08:45:06
URL: http://liquify.blogg.se/
Nadja

Vad är N3 för något? Lycka till i alla fall :)

Svar: Det är ett internationellt prov om hur bra man kan japanska. Det finns 5 steg (eller prov), då N5 är grundlig japanska, N4 är att man kan prata och förstå det mesta, N3 är flytande japanska, N2 är lika bra japanska som japanerna själv, och N1 är japanska som ingen pratar haha, då pratar man oftast BÄTTRE än många japaner. Man behöver N3 eller N2 för att kunna läsa vidare i japanska. Och N1 är endast för att skryta haha xD Tack så mycket <3
MissNosebleed

2014-12-06 | 10:07:05
URL: http://cherrystar.webblogg.se/
Elsa♡

LYCKA TILL! <3

2014-12-06 | 16:34:32
Ammanda

Lycka till vackra du, tyckte bilden var sjukt söt ju haha :D

2014-12-08 | 10:50:44



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: