Frågor om japans syn på stil och att "sticka ut".

Är hemma idag. Mådde inte bra när jag vaknade imorse. Har sovit superdåligt de senaste dagarna, vet inte om det är för att jag är nervös inför Pontus besök här eller inte haha, samt att jag tror att jag har börjat på samma sjuka som tjejerna hade nyss. Vet inte, men nog om det!
Tänkte köra en till såndär "månadens FAQ", eftersom jag får så många frågor som liknar varandra nu mera. Samt att jag har tid att sitta och svara på alla dessa nu!
 
Jag har inte märkt av nån censur överhuvudtaget! Eller jo de va nått youtube klipp som en kompis skickade från sverige som inte tilläts i japan. Men mer har jag inte märkt nej. Frågade tjejerna nyss och dom har inte märkt av nått heller.
 
Har inte tänkt på detta förrän jag läste din kommentar haha, men nej det finns typ aldrig bestick på matställen här i Yokohama/Tokyo. Det finns såklart, men det är ovanligt. Jag vet en resturang i Harajuku som har bestick. But thats it.
Och självklart kan jag det! Skulle kanske vara kul att göra :D
Jag har som sagt hört talas om detta ja. Som på gym och onsen bad. Men jag har själv inte vart med om det själv nej. Kan vara för att jag är försiktig med mina tatueringar. Döljer dom på gym och badhus. Min percing däremot har jag inte hört nånting om. Jag har sett många japaner med piercingar här så jag känner inte mig speciellt annorlunda med min piercing här nej.
 
Tack så mycket!
stilarna är annorlunda här gemfört med Sveriges ja. Men dom är inte direkt speciella. Eftersom att nästan alla klär sig väldigt "noga" här. Det är svårt att förklara men om någon gillar klassisk klädstil så går japanerna helt in i det med spetts, klackskor, fixade i håret, bra smink, allt matchar och ja. Det är svårt att toppa japanerna när det gäller kläder och stil. Speciellt om man är Harajuku/shibuya delen av Tokyo. Där går japanerna crazyyyy. Man kan se helt galna klädstilar där. Riktigt coolt!
Med andra ord, jag känner mig inte speciellt annorlunda här när det gäller min stil. I sverige så kollade alltid en massa äldre på mig och jag kunde få kommentarer. Här känner jag mig mer... uppskattad, eller vad man ska säga. Jag får komplimanger för mina outfits och kläder här. Om inte ens fotad.
 
Jag har fått samma uppfattning om den saken ja. Jag känner mig som sagt inte annorlunda för min stil här. På tal om platåskor så går nästan alla japanska ungdommar med platsforms här. Alla vill ju vara högre så platåskor har blivit riktigt mordernt här.
Däremot kollar folk väldigt ofta på mig för att jag är så blek och har blåa ögon. Brukar höra folk som går förbi mig säga saker på japanska som "såg du? Hon hade blåa ögon, vad coolt" eller "Vad vacker. Jag vill också vara så blek som hon". Men det är en annan sak haha.
Vet dock att japaner har svårt med tatueringar som jag har svarat på i frågorna över. Men det inte mer än att bara ta hänsyn till. Jag befinner mig ju trottsallt i ett främmande land och jag måste tänka på att saker och ting är lite annorlunda här ibland.
 
Jag uppskattar alla era frågor och kommentarer! Det är eran respons och kärlek som får mig att älska att blogga. Så var inte rädda att fråga mig om sker och ting. Kör nästa FAQ nästa månad
Anonym

du är tsm med pontus va?
inte för att vara sån men han skriver vääldigt mycket med andra brudar...

Svar: Och jag skriver med andra killar. Det är inget fel med att vara social? Sålänge han är trogen så bryr jag mig inte så värst. Och jag vet att han skulle vara den sista på jorden som skulle vara otrogen så jag är lugn. Men tack att du bryr dig, tror jag xDKramar!
MissNosebleed

2014-02-20 | 23:06:51
Tsimtsim ☆ Alternative & Geek blog.

Intressant inlägg! Ser fram emot fler FAQ ^^

2014-02-21 | 09:57:59
URL: http://rocketboyy.blogg.se/
Martina [Eluminél]

Vilken wierd kommentar angående din pojkvän, just sayin:P

Det där med tattoos kan jag förstå, tur jag bara har en liten vid foten, som folk kanske inte behöver se. Sedan råkar det vara ifrån Super Mario Galaxy...so Yakuza my ass;D

URGH. Betalat flygbiljett nu och jag dör av nervositet. Hjääääälp, haha~ Landar i Osaka och blir hämtad till Kyoto, ihhh~

Synd Yokohama är såpass långt från Kyotooo, varit roligt att träffas:>

Svar: Ellerhur haha? xD
åhhhhh jag håller tummarna för dig! det kommer att gå bra! :DD
Massa kramar! <3
MissNosebleed

2014-02-23 | 06:40:44
URL: http://www.eluminelart.blogg.se
Caisa-fmds

Tack för svaret!! Kram

2014-04-16 | 10:55:31
URL: http://fmds.blogg.se



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: