Långt inlägg om Maid Café!

Idag var jag som sagt inne i Akihabara med ett gäng kompisar för att gå på MAID KAFÉ!
Första gången för många utav oss och det var supermysigt. Dom var så söta!
 
För er som inte vet vad ett Maid Kafé är för något kan jag förklara lite snabbt: 
Maid Kafé (メイドカフェ) är en cosplay resturang som finns i mesta dels i Japan. Den allra första Maid Kafeét öppnades 2001 här i Akihabara och själva "Maid Kafé industrin" har vuxit snabbt sen dess! Varför japanerna skapade maid kaféer är för att män som inte får mycket uppmärksamhet, blyga eller nördar, (otaku som de heter på japanska), och som är helt galna i anime, manga och gal spel ska få uppmärksamhet. Och detta har även blivit mycket fetisch över det hela genom tiden. Men idag är maid kaféer jättepopulära för alla- kvinnor, barn, turister, vanliga vuxna arbetande män och självklart fortfarande nördarna.
Utseendet och kläderna är väldigt viktigt när de kommer till att jobba som en maid. Beroende på vilket kafé du jobbar på så har de olika klänningar. De flesta efterliknar de franska hembiträdenas kläder men det finns alla färger och stilar även samuraj inspirerade maidklänningar!
Vad gör man i en maid? Man gör allt som man gör i ett vanligt kafé som att fika, äta eller bara ta det lugnt. Men den stora skillnaden är att du får maten dekorerad framför dig med ketchup som en katt eller något annat kul.
 
Det finns många viktiga regler att följa när man befinner sig i en maid som:
- ta inte kort inne i kaféet eller på maidsen, du kan däremot få betala en viss summa för att få ditt fotografi taget med en eller flera maids som sedan de dekorerar åt dig vilket vi såklart betalade för att göra haha. 
- Du får inte fråga om nr eller liknande utav någon som jobbar där eller tränga sig på hennes privatliv, stalka.
- Du får inte fysiskt ta på någon maid.  
- Du får ta kort på maten men ingenting annat!
-Och en regler som vårt kafé hade var att vi inte fick kalla på dom genom att säga "ursäkta" eller säga "stopp" när dom hällde upp kaffe, utan vi var tvungna att säga "Nyaah" och knyta ihop händerna till tassar! Hhahah så gulligt, dog varje gång!
 
Jag tyckte detta verkligen var en upplevelse och jag rekommenderar alla er att testa på detta om ni besöker Japan. Maid Kaféer är så gulliga och man blir verkligen matad med sötheter och komplimanger. Maidsen jobbar ju för att ge kunderna all uppmärksamhet som går. Och detta sker genom söta sånger, danser, dom "förtrollar" maten med söta ramsor och kan till och med ge en massage för en viss peng.
påtal om peng så är maid kaféer ganska så dyra dock. Man måste betala 1000yen bara för att gå in och sen måste man beställa två saker var. Men detta varierar såklart också från kafé till kafé!
Jag beställde en kopp kaffe med nånting konstigt ritat på min haha, samt några ostbollar :3
Daniella 🌙

guuud vad fint!

Svar: visst äre? :3
MissNosebleed

2014-02-22 | 16:19:52
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Hoshi

Jag dör av gullighet! :o <3

Svar: ellerhur? xD <3
MissNosebleed

2014-02-22 | 16:58:00
URL: http://hoshis.se
Tokyo - Love

Hihi, fint! Har faktiskt inte vari på maid café, när jag var i Tokyo 2010 så blev vi avvisade från ett ställe pga. att jag (som tjej) var med i sällskapet.. så det har inte varit något som lockat mig igen tyvärr. Men det verkar ju var lite kul i alla fall.

Svar: Ohh nä vilken osis... vilket maid försökte ni er på? :o
MissNosebleed

2014-02-22 | 17:19:19
URL: http://sakuradesu.blogg.se
LORISSA LOVEBOMB

Men åh, jag vill också vara där!!

2014-02-22 | 18:39:22
URL: http://lorissalovebomb.se
behindthecurtains.blogg.se

Åhh! Jag vill ha efterrätterna! 8D <3

2014-02-22 | 19:10:21
URL: http://behindthecurtains.blogg.se/
CATTOAST

ååååh!! vad jag vill flytta till Japan, NU. NU. NU!
Är så himla trött på London :( Så ni har textile på eran skola, hur är den? vet du om de gör costume design också? Funderar på att studera vidare.. jag har sett en del skolor i tokyo, men ja tokyo är så jäkla dyrt.. så vi får se. så tänkte höra mer hur skolan är I yokahama, den du går på :)

Svar: den verkar bra! men i om du ska läsa vidare i universitet här i japan måste du ha N2, kunna japanska flytande... Jag läser i samma skola men i andra klasser som design klasserna. Men jag håller med dig, det är sjukt dyrt med utbildning här... tyvärr :(
MissNosebleed

2014-02-23 | 10:34:23
URL: http://cattoast.se
Tokyo - Love

Sv: Jag minns faktiskt inte. Men har för mig att det var någon stor kedja typ. Det var visseligen typ mitt i natten i Akihabara, men ändå. Väldigt besviken! Slutade med att vi fick ta taxi hem istället. Det var inte billigt vill ja lova! Får kanske prova igen nästa resa..

2014-02-23 | 15:22:30
URL: http://sakuradesu.blogg.se
Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥

Vad gulligt! Är det inte en katt med en fluga du har i din kopp hihihi? ^__^

2014-02-23 | 16:32:02
URL: http://neapocalypse.blogg.se/
Fröken Grön

omg vad coolt! :D

2014-02-23 | 23:33:20
URL: http://tillaandersson.blogg.se
Läsa bloggar

Vilken häftig blogg. Och vilka desserter! :)

OBS!
Nu kan du länka din blogg på lasabloggar.blogg.se enkelt och smidigt. Få fler läsare till din blogg. Kostar 0 kronor. Maila in din länk och en kort beskrivning av din blogg. Kram

2014-02-23 | 23:45:19
URL: http://lasabloggar.blogg.se
Hanna

Förra året var jag i Japan en vecka i April/Maj, och turligt nog råkar jag ju fylla år 30 April ;)
VI gick på Maid Café då, och min kusin som kan japanska sa till att jag fyllde år. Men vi beställde som vanlig och sådär, men helt plöstligt komemr det in värsta specialdesserten till mig, och sen drar de upp mig på scenen och så ska hela cafeéet sjunga "Happt Birthday". I slutet så tände de tomteblogg på min desert och så fick jag massa applåder, haha! Helt underbar upplevelse, vart så himal glad och överraskad. Dessutom hade de skrivit "Happt Birthday Hanna 16 *hiraganablablabla*".

Svar: hahhah men jaaa visst är dom sööööta? Det är verkligen en annorlunda upplevelse med Maids! Men såg du några äldre män som satt är ensamma på cafét? xD
MissNosebleed

2014-02-25 | 21:11:35
URL: http://klockanhalvtre.blogg.se
Hanna

Ja, det var jsukt skumt. Vi såg hur det kom in mest män eller killar (typ två och två, ibland ensamma), och gick in lite längre in i cafeet.

2014-02-26 | 20:29:01
URL: http://klockanhalvtre.blogg.se



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: