Lång och viktigt inlägg.

Jag gick nyss in på en bloggläsares blogg (itsjustinyourhead.blogg.se) och hittade ett chockerande inlägg, men det tog upp så många viktiga frågor så ville dela med mig av det.
 
Hon skickade ett inlägg där hon började med att beskriva hur hennes självförtroende har sjunkit genom åren. 
Men hon har aldrig sett sig själv som stor, tills en affär dödade hennes självförtroende. Läs detta som hon skrev:
Vafan är detta? I denna situation kan man inte förneka att dagens skönhetsideal existerar, hur mycket man än försöker. Dagens ideal är sjukt! Bokstavligttalat- man måste se sjukligt smal ut för att idealet ska stämma in på en. Inte konstigt att så många får ätstörningar i dagens samhälle. Och det värsta är att kända klädkejdor stödjer detta och minskar klädstorlekarna!
 
Ni borde vara nöjda med varenda millimeter av er själva! Jag vet att det är svårt. Jag själv har en massa saker som jag inte mycket om med mig själv. Men det är också lite därför jag skriver detta inlägg. För att vi ska hjälpa varandra! 
Och till itsjustinyourhead.blogg.se- Jag tycker du är jättevacker! Du borde inte bry dig om vilken storlek du har på kläder. Det är bara en bokstav. <3
Anonym

Själv tycker jag att det är bra, för min egen skull, att de gör mindre kläder så jag kan ha kläder utan att de siter pösigt, både tröjor och byxor.. Men jag förstår henne verkligen.

Svar: Jo, har lite samma dilemma. Men varför kan dom inte gå ner i storlekar men behålla de vanliga också? Förstår inte varför alla sortiment måste minska då ://
MissNosebleed

2014-01-31 | 19:24:19
Anonym

förstår verkligen, har xs och ändå har jag börjat få mer och mer ätstörningar den här terminen.

Svar: Det är inte bra... Blir så otroligt arg på samhället ibland! Brukar du prata med någon om detta? Blir orolig. Vet hur det är att rasa i vikt... Hoppas det blir bättre för dig och att du övervinner dina ätstörningar! Massa kramar <3
MissNosebleed

2014-01-31 | 19:30:52
lilly

själv har jag samma problem fast åt andra hållet. jag knappt hitta jeans som passar i midjan och som ändå inte är för korta i benet. jag har inte hittat en ända kjol som passar utan att jag behöver sy in den, finns typ inga bh-ar som passar osv.
och jag är ändå inte mycket smalare än dom flesta i min ålder.
så själv tycker jag inte det gör något att storlekarna blir mindre, men dom borde ju självklart ha kvar dom större storlekarna

2014-02-01 | 11:06:00
URL: http://thavampyrbarn.blogg.se
behindthecurtains.blogg.se

Du är underbar!<3 Tack så hemskt mycket finaste Looh! Jag blir helt gråtfärdig!<3

2014-02-01 | 20:01:14
URL: http://behindthecurtains.blogg.se/
Pennsi

Har precis samma problem.
Jeans är det värsta som finns. Ibland åker jag hem gråtandes från affären för att jag inte får på mig nånting. Har jätte stora vader, lår och rumpa. Så ibland får jag inte ens upp den största storleken över låren. Dock har jag lärt mig att man ska inte gå på storlekar när man köper jeans. Jeans är så olika i materialet och modeller så oavsett om du hade 32 i dina förra så har du nu helt plötsligt 28. Allt beror på hur de är behandlade och sydda. Nu köper jag bara märkes jeans, billiga jeans från typ H&M och gina tricot kan jag inte ha för de blir dubbelt så stora efter en månad.. Helt underbart o lägga 1200:- på ett par nya jeans var 3dje månad

2014-02-02 | 17:10:49
URL: http://pennsi.blogg.se
Pennsi

Har precis samma problem.
Jeans är det värsta som finns. Ibland åker jag hem gråtandes från affären för att jag inte får på mig nånting. Har jätte stora vader, lår och rumpa. Så ibland får jag inte ens upp den största storleken över låren. Dock har jag lärt mig att man ska inte gå på storlekar när man köper jeans. Jeans är så olika i materialet och modeller så oavsett om du hade 32 i dina förra så har du nu helt plötsligt 28. Allt beror på hur de är behandlade och sydda. Nu köper jag bara märkes jeans, billiga jeans från typ H&M och gina tricot kan jag inte ha för de blir dubbelt så stora efter en månad.. Helt underbart o lägga 1200:- på ett par jävla brallor men så är det o vara speciell.

2014-02-02 | 17:12:55
URL: http://pennsi.blogg.se
Pennsi

^ fint att det blev dubbelt.. Nåja, lite extra kommentarer skadar väl inte?

2014-02-02 | 17:13:41
Anna Röd - Nörd & Filmskapare

Viktigt att veta och få in tänket att det är kläderna det är fel på, inte en själv

Svar: precis.
MissNosebleed

2014-02-02 | 22:46:05
URL: http://www.xn--annard-0xa.se



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: