Nyårsafton i Tokyo

Igår gick jag, syrran och ett underbart gäng med kompisar till Meiji shrine.
Meiji Shrine ligger i Harajuku och är Tokyos största tempel! Det var hur vackert som helst. Men det var helt annorlunda att fira nyår här i Japan är i Sverige. Det var tex ingen nedräkning till 12slaget, utan istället hörde man stora trummor som trummade i ett ökande tempo tills klockan var 1 min över 12.
Här är en bild från google där man ser hur gigantisk parken är:
Bild på mig och syrran framför JAPANS STÖRSTA TOORI!
Tuuusentals tunnor med Sake för att "hedra" andarna.
Man måste tvätta händerna och munnen innan man går in i den sista toorin. Det var kallt...
Satt och väntade utanför templet i 3 timmar för att få komma in vid 12 slaget. Tur, för det kom flera tusen japaner efter oss och vi lyckades komma istortsätt längst fram tack vare vår iskalla väntan!
Köpte sedan "årets spådom", en lapp som säger hur mitt år kommer att bli. Om lappen säger nått bra så sparar man den men om den säger nått dåligt så ska man hänga upp den på ett speciellt ställe inne vid templet för att bryta spådomen. Min lapp var varken bra eller dålig, helt okej så jag sparade den :)
Emma

Åh, mitt favorittempel <3

2014-01-01 | 15:04:41
Daniella 🌙

vad betyder din spådom? :)

Svar: vet inte, för svåra kanji tecken och japanskan är alldelens för svårt för mig att förstå xD
MissNosebleed

2014-01-01 | 15:04:42
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Madelein - mother to three boys and three girls

Vad häftiga traditioner :-)

2014-01-01 | 15:37:37
URL: http://madelein.se
Karros:*

Åh så fint! Men du utsåg aldrig en vinnare av din tävling på ny år jag satt och väntade nästan hela natten haha ;) men är tävlingen forfarande giltig? Massa kramar ditt största fan! <3

2014-01-01 | 16:37:12
Karros:*

Åh så fint! Men är din tävling forfarande giltig? För att jag väntade nästan hela natten på inlägget om vinnaren haha åh hoppas du har det bra! Massa kramar ditt STÖRSTA fan! <333

2014-01-01 | 16:40:33
cattoast

Hur löd spådomen? :)

Svar: vet inte, för svåra kanji tecken och japanskan är alldelens för svårt för mig att förstå xD
MissNosebleed

2014-01-01 | 18:27:07
URL: http://cattoast.se
Anonym

Åh, där har jag varit :D

2014-01-09 | 08:26:20



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: